صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار
در نشست رسانه ای رویداد ملی پاسداشت چهل ویکمین سال روز آزاد سازی خرمشهر عنوان شد؛

تهران وخرمشهر میزبان سوم خرداد است

صبح امروز نشست رسانه ای رویداد ملی پاسداشت چهل ویکمین سال روز آزاد سازی خرمشهر با حضور علی فروزان فر معاونت هنری و سید مهدی ابطحی دبیر رویداد ملی «خانه ام خرمشهر» در حوزه هنری برگزار شد.

علی فروزان فر معاونت هنری ضمن تبریک رویداد ملی آزاد سازی خرمشهر گفت : آزادی خرمشهر یک جشن ملی بزرگ برای ایرانیان است، در سوم خرداد سال 61 وقتی خبر فتح آزادی خرمشهر رسید همه مردم جشن گرفتند وبدون اطلاع رسانی تمام ایران خرمشهر شد، این اتفاقات و جمله معروف آقا باعث شد موضوع آزاد سازی خرمشهر به عنوان یک پدیده زنده در ذهن ما مهم جلوه دهد.

وی افزود : آزاد سازی خرمشهر بزرگترین پیروزی بود که بزرگداشت آن هنوز یک مسئله زنده است، مهم است که از جنبه های مختلف به آن توجه شود و وظیفه هنرمندان است که کمک کنند وبه آن جلوه دهند. امسال بزرگداشت خرمشهر مضاعف شده با موضوع متروپل که کام مردم ایران را سال گذشته تلخ کرد برای همین جا دارد یاد آن را زنده نگه داریم.

معاونت هنری در ادامه خاطر نشان کرد : امسال بزرگداشت خرمشهر را در دو شهر تهران و خرمشهر داریم؛ از جمله برنامه های ما افتتاح نمایشگاه «آن پنج نفر» که در گالری خانه عکاسان ورویداد نمایشگاه آثار تجسمی با موضوع آزاد سازی خرمشهر است که از 31 تا سوم خرداد در نمایشگاه دائمی خانه ملت مجلس برگزار می شود، مجموعه برنامه های دیگر هم شب خاطره در تهران وخرمشهر است.

سید مهدی ابطحی دبیر رویداد ملی «خانه ام خرمشهر» با خاطره ای از ناصر پلنگی گفت: 5 آثار ناصر پلنگی در دیواره های مسجد جامع خرمشهر نقش بست وبرکاتی داشته است. به عنوان اولین رویداد «خانه ام خرمشهر» یکی از اتفاقات مهم ترمیم آثار ناصر پلنگی ست که توسط یکی از اساتید خانه هنرمندان از سوم خرداد ماه شروع می شود ودر کنار آن نقاشی دیواری توسط استاد گنجی در خرمشهر برگزار می شود؛ برنامه بعدی هم رونمایی از تندیس سه شهید؛ سید محمد علی جهان آرا، بهنام محمدی و محسن وزوایی است.

 وی یاد آور شد: و در ادامه تجلیل از سید صالح موسوی را داریم که در چهل سال گذشته در حوزه ادبیات پایداری خدمات بسیاری داشتند که روایت‌های متعددی دارد.

 دبیر رویداد ملی «خانه ام خرمشهر» در ادامه عنوان کرد: برنامه بعدی ما در روز سوم خردادماه نصب و رونمایی از تابلوی احسان باقری است که در حاشیه آن هم برای اولین بار جایزه هنری بهروز مرادی به یکی از عکاسان داده می شود که شروع آن در شهر خرمشهر است.

سید مهدی ابطحی با اشاره به دیگر برنامه های بزرگداشت خرمشهر گفت: برنامه بعدی قصه های خوب برای کودکان از سوم تا 4خرداد ماه است که حدود 250 کودک مخاطب است که روایت قصه گویی درباره شهید بهنام محمدی خواهد بود، نکته دیگر کارگاه آموزی است که به مدت سه روز برگزار می شود که یک اردو هم خواهیم داشت و کارگاهی که قرار است محصولی چون مجموعه داستانکها وسفرنانه خروجی آن باشد، در ادامه اکران فیلم «دسته دختران» و چند اتفاق زیر ساختی دیگر را داریم .

وی در خاتمه گفت : دو مجموعه افتتاح خواهد شد که یکی از آنها مجموعه هنری نخل خرمشهر است که کار بازسازی آن شروع می شود ویک تندیس هنری هم به امید خدا کلنگ خواهد خورد.

شناسنامه


کدخبر: ۲۶۷۳۰۲
تاریخ: ۱۴۰۲/۲/۳۰     ساعت: ۱۶ : ۹
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فرهنگی و هنری       زیرسرویس:
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
  • ١١ شوال ١٤٤٥
  • Apr 20 2024