صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

روح‌الله زمانی و شمیلا شیرزاد، قهرمانان کوچک

در روزهایی که سینماگران شرایط دشوار و بی‌سابقه‌ای را پشت سر می‌گذارند، شاید کوچکترین اتفاق مثبتی، روزنه‌ای از امید برای این سینمای کم توان باشد.

خبر حضور فیلم «خورشید» در هفتاد و هفتمین دوره فستیوال ونیز آن هم در چنین شرایطی، اتفاقی مهم برای سینمای ایران بود. به خصوص که این فیلم در بخش رقابتی پذیرفته شد و با توجه به درخشش در جشنواره فجر، احتمال اینکه دست آورد مهم جهانی برای سینمای ایران کسب کند، امکان پذیر بود.
اما از آنجایی که مجید مجیدی به همراه عوامل دیگر آثارش موفقیت‌های بین المللی مهمی را در کارنامه خود ثبت کرده بود، این بار نیز دست خالی ونیز را ترک نکرد و پدیده «خورشید»ش (روح الله زمانی) افتخار مهمی را برای سینمای ایران به ارمغان آورد.
درخشش روح الله زمانی در فستیوال ونیز و تمجید منتقدان از بازی شمیلا شیرزاد، اتفاقی بسیار مهم و خوشحال کننده‌ نه فقط برای سینماگران بلکه کسانی بود که طعم تلخ فقر و محرومیت را چشیده‌اند و از نزدیک در جریان وضعیت کودکان کار قرار داشتند.
حالا شاید کمتر کسی به چشم کودکان کار به روح الله و شمیلا نگاه می‌کند. آنها با «خورشید» شرایط زندگی شان تغییر کرده و حضور در دنیای تازه‌ای را تجربه می‌کنند. حالا دیگر نوجوانان «خورشید»، قهرمانان کوچک خانواده خود و سینمای ایران شده‌اند و با انگیزه بیشتری به مسیرشان ادامه خواهند داد.

 

منبع: فیلم نیوز

شناسنامه


کدخبر: ۲۲۹۵۵۳
تاریخ: ۱۳۹۹/۶/۲۹     ساعت: ۱۱ : ۵
امتیاز به این خبر:
  • 5
سرویس: فرهنگی و هنری       زیرسرویس: فرهنگی و هنری
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
  • ١٧ شوال ١٤٤٥
  • Apr 26 2024