صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

دومین سال غیبت «نوید محمدزاده» در ۸ جشنواره فجر دولت روحانی

نگاهی به پایان هشت سال تلخ و شیرین نوید محمدزاده و جشنواره فجر...

با نرسیدن «شب داخلی دیوار» به جشنواره فجر نوید محمدزاده برای دومین سال متوالی در این جشنواره حضور نخواهد داشت. بازیگری که در اولین جشنواره فجر دولت حسن روحانی با اهدا نشدن جایزه سیمرغش برای فیلم «عصبانی نیستم» به چهره اول این جشنواره تبدیل شد و در این سالها بخشی از اخبار و بحث‌های جشنواره فجر همواره مربوط به او بوده.
او دو سال بعد برای «ابد و یک روز» سرانجام این جایزه را گرفت و سکوت اعتراض آمیزی روی سن جشنواره در واکنش به اتفاقات جشنواره سی و دوم داشت. سال 95 در یکی از جنجالی‌ترین دوره‌های جشنواره فجر این بار برای «بدون تاریخ بدون امضا» سیمرغ باز هم به نوید محمدزاده رسید و او بعد از دریافت جایزه واکنش تندی به اتفاقات آن روزهای جشنواره فجر نشان داد.
سال 96 و 97 اما نوید محمدزاده برای «مغزهای کوچک زنگ زده»، «متری شیش و نیم» و «سرخ‌پوست» به جایزه نرسید. در جشنواره سی و هفتم بسیاری از منتقدان روی جایزه او اتفاق نظر داشتند و صحبت‌های مسعود فراستی هم در حمایت از او در برنامه هفت در خاطره‌ها باقی مانده اما داوران جشنواره فجر تصمیم دیگری گرفتند. در همان سال نوید محمدزاده اعلام کرد یک سال از سینما دور خواهد بود تا به گفته خودش:«برای دیدن یکسری چیزها، یکسری زحمت ها، یکسری تفاوت ها لازمه که یکسال من را در جشنواره فجر نبینند تا یک کم آدم ها به گذشته برگردند و فیلم های من را مرور کنند».
این یک سال حالا با شیوع کرونا و تغییر برنامه تولید فیلم‌ها به دو سال رسید تا آخرین سال دولت حسن روحانی بدون حضور بازیگری باشد که در مرور تاریخی وقایع فرهنگی این هشت سال نامش بارها در کنار جشنواره فجر و اتفاقاتش مرور خواهد شد

 

منبع: سینما دیلی

شناسنامه


کدخبر: ۲۴۱۰۹۵
تاریخ: ۱۳۹۹/۱۰/۱۹     ساعت: ۳ : ۳۶
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فرهنگی و هنری       زیرسرویس: فرهنگی و هنری
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
  • ١٦ شوال ١٤٤٥
  • Apr 25 2024