صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

کرونا/ رئیس ایرانی دانشگاه آمریکایی از تجربیات آموزش در دوران شیوع کووید-۱۹ می‌گوید

رئیس ایرانی دانشگاه آمریکایی 'روان'( Rowan) با اشاره به تجربیاتش از آموزش در دوران کووید-۱۹، از برنامه‌های این دانشگاه دولتی برای آینده گفت.

به نقل از فیلادلفیا بیزینس ژورنال، زمانی‌که پاندمی "کووید-19" در تابستان گذشته به اوج رسید، یک معامله بین اتحادیه‌های کارمندی و مقامات ایالت نیوجرسی به این معنی بود که "علی هوشمند" رئیس ایرانی دانشگاه "روان" این اختیار قانونی را پیدا کرد که کارمندان خود را به مدت 12 روز به مرخصی موقت بفرستد.

این اقدام هوشمند سبب صرفه‌جویی 2.2 میلیون دلاری در هزینه‌های دانشگاه می‌شد ولی "علی هوشمند" رئیس ایرانی این دانشگاه،  این اقدام را رد کرد و تصمیم گرفت اعضای هیات علمی دانشگاه را برای تهیه طرح "آینده دانشگاه" آماده کند.

هوشمند معتقد بود این پروژه‌ به دانشگاه کمک می‌کند مبلغی بیشتر از 2.2 میلیون دلار در هزینه‌های دانشگاه صرفه‌جویی کند.

دانشگاه "روان" اخیرا یک گزارش 20 صفحه‌ای منتشر کرد که شامل بازسازی مدل‌های قیمت‌گذاری سنتی تا اضافه کردن فضای پارکینگ به دانشکده پزشکی دانشگاه می‌شد.

علی هوشمند اظهار کرد: تنها افرادی که می‌توانند آموزش عالی را واقعا به سمت بهتر تغییر دهند،‌ افراد فعال این حوزه هستند.

وی توانست از سال 2012 میلادی که ریاست دانشگاه را به عهده گرفته است،‌ بدنه دانشجویی دانشگاه را دو برابر افزایش دهد و به بیش از 20 هزار نفر

برساند.

این استاد ایرانی توانسته در دوران فعالیت خود مشارکت‌های زیادی را برای توسعه مراکز دانشگاه جذب کند و دو مدرسه پزشکی جدید را زیر چتر رشد علمی دانشگاه قرار دهد.

وی در مورد دوران جهش دانشگاه روان ادامه داد: این دانشگاه بر ایجاد جریان‌های جدید درآمدزایی متمرکز است و اتکای خود به مدل‌های سنتی شهریه را از بین برده است. این کار به دانشگاه این امکان را داده که مانند بسیاری از موسسات دیگر با مشکلات مالی مواجه نباشد و با استفاده از توانایی تفکر، به روش‌هایی فکر کند که با استفاده از "کووید-19"، به فکر پیشرفت در آینده باشد.

علی هوشمند با اشاره به عملکرد دانشگاه در دوران پاندمی "کووید-19" افزود: در این دوران هر موسسه آموزش عالی دیگری، نگران ادغام شدن،‌بسته شدن و یا فروش خود است. ولی ما هیچ کدام از این مشکلات مالی را نداریم.

وی تصریح کرد: ما با خود گفتیم: بیایید برای آینده برنامه‌ریزی کنیم. اگر خودمان برنامه‌ریزی نکنیم، شخص دیگری برای ما برنامه‌ریزی می‌کند. ما نمی‌خواهیم پیرو باشیم، بلکه میخواهیم رهبر باشد.

این استاد ایرانی راجع به طرح "آینده دانشگاه" گفت: نتیجه طرح "آینده دانشگاه" در 5 زمینه اصلی به دانشگاهیان ارائه شده است: مدل‌های قیمت‌گذاری،‌عدالت، دربرگیری و انعطاف‌پذیری میان نیروهای کار،‌ امکانات و زیرساخت‌ها و از دیگر توصیه‌های اصلی بازسازی قیمت‌گذاری شهریه‌ها است. از دیگر پیشنهادها بازسازی کامل سیستم‌های فناوری و کتابخانه دانشگاه است.

رئیس ایرانی دانشگاه روان اقدامات زیادی را برنامه‌ریزی کرده تا به پیشرفت هرچه بیشتر دانشگاه کمک شایانی کند.

 

منبع: ایسنا

شناسنامه


کدخبر: ۲۴۶۹۲۶
تاریخ: ۱۳۹۹/۱۲/۶     ساعت: ۱۰ : ۴۸
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فرهنگی و هنری       زیرسرویس: فرهنگی و هنری
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
  • ١٩ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 29 2024