صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

پیشنهاد چند فیلم هیجان انگیز برای عاشقان «هری پاتر»

اگر علاقه‌مند به مجموعه فیلم‌های سینمایی مشهور هری پاتر هستید می‌توانید در اینجا فیلم‌های مشابه را ببینید.

در طول تاریخ سینما هیچ فیلمی در موضوع نوجوانان به اندازه فیلم‌های هری پاتر موفق نبوده است. با فروشی بالغ بر 9 میلیارد دلار در گیشه جهانی، هری پارتر از رقبای مجموعه فیلم‌های سینمایی «جنگ ستارگان» و همچنین دیگر اثار از دنیای مارول است.
داستان پسری جادوگر که باید به همراه نزدیک‌ترین دوست دوران کودکی خود، شیطانی‌ترین موجود جهان را نابود کند یکی از محبوب‌ترین داستان‌ها هم در دنیای سینما و هم در بین رمان‌ها شد.
مجموعه فیلم‌های هری پاتر اکنون روی داستا‌ن های پیش از متولد شدن این پسر جادوگر می‌گذرد. این موضوع باعث شد که علاقه مخاطبان سینمایی به این فیلم کمتر شود و آن‌ها به دنیال فیلم‌های مشابه بیشتری باشند تا این خلاء را پر کنند. در اینجا چند فیلم سینمایی را معرفی می‌کنیم که در صورت علاقه به فیلم‌های هری پاتر می‌توانید آن‌ها را تماشا کنید.

فیلم‌های «جانوران شگفت انگیز»
 
نزدیک ترین فیلم سینمایی که فرانچایز هری پاتر از دنیایی مشابه ساخته شده است. سری فیلم‌های «جانوران شگفت انگیز» پیش درآمدی دنیای اصلی هری پاتر است. جی کی رولینگ خالق اصلی رمان‌های هری پاتر نیز نویسنده این فیلم‌های سینمایی است که بازیگران خوبی نیز در آن نقش آفرینی می‌کنند.

«هیولا فرا می‌خواند»
 
فیلم سینمایی هیولا فرا می‌خواند ارتباط نزدیکی با دنیای هری پاتر دارد. در فیلم و کتاب‌های پاتر، هری یک پسر یتیم است که دوستان جادویی خود را در مدرسه پیدا می‌کند. هیولا فرا می‌خواند نیز که از رمانی به نوشته پاتریک نس اقتباس شده داستان پسری را روایت می‌کند که مادری سرطانی دارد و پدرش آن‌ها را ترک کرده است. او برای رهایی از مشکلاتش یک موجود خیالی در ذهنش خلق می‌کند که داستان‌های عجیبی را به همراه دارد.

«خانه دوشیزه پرگرین برای بچه‌های عجیب»

این فیلم سینمایی فانتزی، تقریبا یک دهه بعد از آنکه هری پاتر توجه دنیا را به خود جلب کند ساخته شد. این فیلم داستان یک پسر جوان به نام جیکوب را روایت می‌کند، کسی که به دنبال آن است حقایق مربوط به یک یتیم خانه متروکه را کشف کند که منجر به سفر او به زمان گذشته و دیدار با کودکانی که قبلا در آنجا بوده اند می‌شود. کودکانی که قدرت‌های جادویی دارند.

«قطب نمای طلایی»

زمانی که این فیلم سینمایی منتشر شد محبوبیت چندانی در بین علاقه‌مندان به رمانی که فیلم از روی آن اقتباس شده نداشت. این فیلم سینمایی با حضور بازیگرانی مثل نیکول کیدمن و دنیل کریگ هنوز یک فیلم موفق است. داستان فیلم در مورد دختر بچه یتیمی است که دنیای موازی روبرو می‌شود و این در حالی است که شخصیت‌های شروری نزدیک‌ترین دوست او را ربوده اند.

«سرگذشت نارنیا: شیر، کمد، جادوگر»

سرگذشت نارنیا، از شش کتاب تشکیل شده که توسط سی. اس. لوئیس نوشته شده است این فیلم سینمایی شباهت نسبی به دنیای هری پاتر دارد. هر دوی آن‌ها داستان کودکان و بچه‌هایی هستند که در یک دنیای جادویی زندگی می‌کنند و عواملی آن‌ها را تهدید می‌کنند. تنها تفاوت آن است که در نارنیا بچه‌ها به دنیای جادویی وارد می‌شوند و از ابتدا در آن حضور ندارند. سه فیلم سینمایی از این دنیا ساخته شده است.

«یاران حلقه»

بر اساس آمار گیشه، می‌توان گفت بیشتر مخاطبان سینمایی تا کنون مجموعه فیلم‌های سینمایی «ارباب حلقه ها» را دیده اند. اما اگر ندیده اید یکی از با ارزش‌ترین فیلم‌ها در ژانر فانتزی است که مشابه هری پاتر است و حتی گزینه بهتری از آن است. قسمت اول این سه گانه که بر اساس رمان‌های جی. آر. آر تالکین ساخته شده است یکی از موفق‌ترین فرانچایز‌های سینمایی تاریخ است که چندین جایزه اسکار دریافت کرده و کتاب‌های آن نیز بیش از 150 میلیون نسخه فروش داشته اند.

«بازی‌های گرسنگی»

این فیلم سینمایی یک دهه قبل از هری پاتر به صورت یک سه گانه منتشر شد. این فیلم سینمایی داستانی در آینده را روایت می‌کند که کشوری به نام پانم پایتختی بسیار ثروتمند دارد و 12 ایالت دیگر آن در فقر کامل هستند. بعد از شورش و شکست این 12 ایالت، شرایط سختی برای آن‌ها وضع می‌شود که هر سال باید در رویدادی به نام بازی‌های گرسنگی شرکت کنند. در این بین دختری به نام کاتنیس به جای خواهر خود به این بازی‌های مرگبار می‌رود. تمامی فیلم‌های این مجموعه سینمایی به طور کلی فروشی 3 میلیاردی داشته اند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

شناسنامه


کدخبر: ۲۴۷۹۷۴
تاریخ: ۱۳۹۹/۱۲/۱۱     ساعت: ۰ : ۵۱
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فرهنگی و هنری       زیرسرویس: فرهنگی و هنری
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
  • ١٩ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 29 2024