صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

سانسور فیلم «عشایر» در پی اعتراض ملی‌گرایان چینی

فیلم سینمایی «عشایر» ساخته کلویی ژائو چند روز بعد از اعتراض ملی گرایان چین به جمله‌ای که ژائو یک دهه پیش در یک مجله آمریکایی گفته بود، بی سرو صدا از وب‌های چینی حذف شد.

این حرکت ناگهانی نشان می‌دهد که اکران این فیلم درام با بازی فرانسیس مک دورمند در چین، در خطر لغو شدن قرار گرفته است. این در حالی است که فیلم سینمایی «عشایر» در گلدن گلوب موفق بود و ژائو با دریافت جایزه بهترین کارگردانی در این رویداد تاریخ ساز شد. در ماه فوریه اعلام شده بود با اکران محدود این اثر در چین در تاریخ 23 آوریل موافقت شده است.

ژائو کارگردان یک فیلم ابرقهرمانی برای کمپانی مارول به نام «ابدی ها» نیز هست که گیشه چین برای آن در بین بازار‌های جهانی بسیار حیاتی خواهد بود. در این فیلم ستارگانی مثل آنجلینا جولی، سلما هایک و کمیل نانجیانی نقش آفرینی می‌کنند که برای اکران آمریکا در 5 نوامبر تنظیم شده است.

کارگردان «عشایر» که زاده پن است، در سال 2013 در گفت و گو با مجله Filmmaker در مورد دوران نوجوانی اش در چین گفته بود و آنجا را مکانی توصیف کرد که در همه جای آن دروغ است. این مجله قبل از اعلام تاریخ اکران این فیلم در چین، این بخش از مصاحبه ژائو را حذف کرد. ادعا شده او در مصاحبه‌ای دیگر با رسانه استرالیایی گفته بود که اکنون کشورش آمریکاست.

این نظرات در بین کاربران چینی دست به دست شده و عده‌ای او را خائن نامیده اند. گفته می‌شود از روز شنبه در برنامه «ویبو» که بین کاربران چینی محبوب است، جست و جو در مورد فیلم سینمایی عشایر غیرممکن شده است.

سینما‌های چین بعد از موفقیت این کشور در کنترل مبتلایان، تقریباً به حالت عادی بازگشته اند؛ بر خلاف سینما‌های آمریکا که اکنون تعطیل هستند و یا با محدودیت ظرفیت به کار خود ادامه می‌دهند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

شناسنامه


کدخبر: ۲۴۸۰۳۶
تاریخ: ۱۳۹۹/۱۲/۱۶     ساعت: ۲۳ : ۴۹
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فرهنگی و هنری       زیرسرویس: فرهنگی و هنری
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
  • ١٨ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 28 2024