صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

تدارک تلویزیون برای روز دختر با قصه‌گویی مجری دهه ۶۰

همزمان با فرا رسیدن میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر، ویژه برنامه «همسایه» از شبکه یک و برنامه «دست کی بالا» با همین محوریت از آنتن شبکه دو تقدیم بینندگان می‌شود.

به گزارش معاونت سیما، ویژه برنامه همسایه که به صورت زنده از قم و حرم مطهر حضرت معصومه (س) پخش می شود، با حال و هوایی شاد و متفاوت و با معرفی بیشتر شخصیت و ویژگی های برجسته دختر گرانقدر امام موسی کاظم (ع)، تقدیم دختران ایرانی می شود.
اهدای 300 گلدان گل و متبرکات حرم حضرت معصومه به دختران بیننده برنامه از دیگر بخش های برنامه همسایه است که با همکاری تولیت محترم حرم حضرت معصومه (س) انجام می شود.
اجرای ویژه برنامه همسایه را که چهارشنبه و پنجشنبه (11 و 12 خرداد) حدود ساعت 10 صبح بصورت مستقیم از شبکه یک پخش می شود، فضه سادات حسینی بر عهده دارد.
همسایه کاری از گروه معارف شبکه یک سیماست که مجید صفری تهیه کنندگی آن را بر عهده دارد.
گرامیداشت روز دختر در برنامه «دست کی بالا»
گروه کودک و نوجوان شبکه دو به همراهی جمعی از دختران ایرانی روز ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر را جشن می‌گیرد.
برنامه دست کی بالا چهارشنبه یازدهم خرداد ساعت 10:45 به برپایی جشن میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر می‌پردازد. در این ویژه برنامه با اجرای ترانه‌هایی با موضوع خانواده و همت دختر ایرانی و گروه سرود نسل سلیمانی این روز مبارک پاس داشته می‌شود. در بخشی از برنامه گیتی خامنه با روایت قصه‌ای نقش مهم و بزرگ دختر را از زبان دختر دانای کشاورز نقل می‌کند.
همچنین در بخش‌های نمایشی نیز نحوه ترکیب رنگ‌ها برای ساخت رنگ‌های شاد برای برپایی جشن‌ها و ساخت اشیا زیبا آموزش داده خواهد شد.
دختران نسل سلیمانی نیز به اجرای ترانه‌ای زیبا در وصف همت والای دختران ایرانی در عرصه‌های شجاعت، کار آفرینی، ورزش، الگو برداری از ائمه معصومین (ع) در زندگی و… می‌پردازند.
اجرای برنامه را محمد رضا بهروز برعهده دارد و علاوه بر قصه‌گویی گیتی خامنه، توتک و زاغک دو شخصیت عروسکی برنامه نیز در کنار دست بالاخان شخصیت طناز، داستان‌های زندگی کودکان را در قالب نمایش به تصویر می‌کشند.
این برنامه به تهیه‌کنندگی سید محسن مناجاتی و کارگردانی زهرا حق‌جویی در ساختاری ترکیبی نمایشی روزهای زوج ساعت 10:45 از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.

 

منبع: ایرنا

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۸۷۲۳
تاریخ: ۱۴۰۱/۳/۱۰     ساعت: ۱۱ : ۲۲
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فرهنگی و هنری       زیرسرویس: فرهنگی و هنری
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024