صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

می خواهیم پروژه سرو قامتان را در عراق وسوریه ادامه دهیم

ظهر امروز نشست خبری سرو قامتان تهران در سالن صفارزاده حوزه هنری برگزار شد.

 
به گزارش نیوزدی، فروزانفر معاون حوزه هنری در نشست خبری ضمن گرامیداشت روز شهدا گفت: سروقامتان به موضوع شهید و زنده کردن این مخاطبان قرار گرفته است، ضرورت دارد به این موضوع توسط مردم و رسانه ها توجه شود.


وی افزود: لازمه بخش‌های خصوصی توجهی به این موضوع داشته باشند، در این یک و سال نیم گذشته موسسه نام در همین مسیر قدم گذاشته والحمدالله کارهای درخشانی انجام شده است و توانستند خیلی از این آثار را به خانه‌های مردم بکشانند و بوم هایی رنگ شده است و آثار هنرمندان شاخص تبدیل به بوم و پازل هایی شده است.

فروزانفر ادامه داد: جدا از این امور و کارهایی که اتفاق افتاد نیاز هست کارهایی صورت گیرد، موسسه نام توانست با موضوع شهادت خیلی از آثار که تولید کرده بودند استخراج کنند و دیوارهای شهری ثبت کنند والحمدالله کارها فاخر است، جا دارد به صورت خاص از همکاری و نگاه عمیقی که در زیباسازی تهران مواجه هستیم قدردانی کنیم اگر این نگاه نبود این آثار هم نبودند.

معاون حوزه هنری افزود: امیدواریم با همکاری نهادها این کار تداوم داشته باشد از زحمات همکارانم آقای زروئی نصرآبادی هم تشکر می کنم.

مجید قادری معاون فرهنگی زیباسازی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: سازمان زیباسازی تمام تلاشش را کرد که در حوزه‌های مختلف آثار حجمی و عمرای ظهور داشته باشد یکی از اتفاقات خوب که در سال گذشته اتفاق افتاد نقاشی های دیواری بود که سعی کردیم از آثار هنرمندان شاخص استفاده شود و مردم را با مفاخر مختلف آشنا کنیم که سروقامتان هم یکی از آنها بود که 22 هنرمند آثاری را خلق کردند که در مناطق 22 گانه نامی از شهدا برده شود.

وی افزود: سازمان زیباسازی علاوه بر دیوار نگارها دیوارهای یادواره‌ای هم دارد که تصویب شد و توسط سازمان اجرا شد. در آخر تشکر می کنم از همه، به هر حال گرامی داشتن یاد شهدا از وظایف اصلی ما است انشالله در شهر تهران شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

زروری نصر آبادی مدیر عامل موسسه نام در ادامه گفت: رویکرد موسسه نام انتشار آثار هنری بین مردم است، در آثار و محصولات فرهنگی اتفاق می افتد، علاوه بر آن بخشی داریم که در معرض دید مردم قرار می گیرد که سروقامتان هم از این است. چون اسامی شهدا بر روی دیوارها کم دیده نمی شد ما تصمیم گرفتیم این کار انجام دهیم که اسامی شهدا بر روی 22 منطقه نقش ببندد.

وی افزود: بعد از پژوهش‌هایی که اتفاق افتاد منجر به این شد که 22 هنرمند پیشکسوت و جوان دعوت به همکاری شوند از جمله احمد آقا قلی زاده، مرتضی اسعدی، خزائی، روح الامین و دیگر هنرمندان


مدیرعامل موسسه نام خاطرنشان کرد: در هر منطقه سه دیوار پیش بینی شده بعضی از مناطق شهدای کمتری دارند  همه شهدا را قرار است اسامی شان را در دیوار نگاره داشته باشیم، انشالله این پروژه را در شهرها واستان های کشور ادامه دهیم و اگر بشود با شهدای عراق و سوریه این فضا را رقم بزنیم.

شناسنامه


کدخبر: ۲۶۶۲۳۸
تاریخ: ۱۴۰۱/۱۲/۲۲     ساعت: ۱۸ : ۴
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فرهنگی و هنری       زیرسرویس: فرهنگی و هنری
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
  • ١١ شوال ١٤٤٥
  • Apr 20 2024