صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

امسال بخاطر تقارن نوروز با ماه مبارک رمضان الگوی متفاوتی داشتیم

نشست رسانه ای ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور با محوریت نوروز ۱۴۰۲ برگزار شد.

به گزارش نیوزدی، دکتر جمالی نژاد معاون عمرانی وزارت کشوردر این نشست گفت: امسالتنوع گردشگری را گسترش دادیم شهرهایی مثل خوزستان که در سال‌های گذشته کمتر مسافر داشتند فعال شدند، همچنین به مساجد و اماکن بین راهی را ابلاغ کردیم، مهیا کردن بوستانها برای اسکان اضطراری را محقق کردیم.

وی افزود: در ایام نوروز خواهش کردیم که پروژه های عمرانی را متوقف کنند، رفع نواقص احتمالی و جایگاههای سوخت را راه اندازی کردیم و برقراری نظم در ترافیک را محیا کردیم.


معاون عمرانی وزارت کشور یادآور شد: یکی از مشکلاتی که در ایام نوروز داشتیم تلفات تصادفات درون شهری و بیرون شهری با آمار 8 دهم و 3 هزار 940 بود، این خیلی مهم است برای همین  تاکید کردیم در 30 کیلومتری ورود و خروج شهرها برای خواب آلودگی مسافران راننده برنامه هایی را داشته باشیم. همچنین تقویت رستوران شهری را تاکید کردیم و فعالسازی اورژانس، خدمات بهداشتی و  پیش بینی دستگاه‌های خود پرداز را داشتیم.

افندی زاده معاون وزارت راه وشهرسازی در ادامه گفت: آنچه مهم است این است که چه کار  کنیم که نوروز را بهتر از سال قبل برگزار کنیم، برای همین ستادی قرار دادیم مدیر کل راه شهرسازی وفرودگاهها وتمام زیر مجموعه ها هم در ستاد هستند برای آن  جلسات زیادی برگزار کردیم، استانها پای کار آمدند برای بهتر برگزار کردن نوروز وزارت راه سازی تلاش خواهد کرد.

وی افزود: 6 میلیون مسافر حمل نقل شهر جابجا شدند درباره بحث راه آهن یک میلیون سیصد نفر بود امسال تلاش کردیم به پانصد نفر برسانیم؛ حمل نقل هوایی هم دو میلیون بود امسال تلاش کردیم این ظرفیت حفظ شود همچنین امسال تلاش کردیم  حمل نقل دریایی  10 تا 15 درصد افزایش یابد. البته بخاطر ماه رمضان ممکن است شرایط متفاوتی پیش بیاید.

معاون وزارت راه وشهرسازی عنوان کرد: آنچیزی که باید دقت کنیم بحث ایمنی است، در حمل و نقل داخلی و برون شهری متاسفانه تلفات داشتیم باید کاری کنیم که بحث سوانح رانندگی کم شود برای همین کمیته راه‌هایی را پیش بینی کرده ؛ 8 هزار کیلومتر محل تردد شناسایی شد و قرار بر این است که نظارت داشته باشند، 10 کیلومتر قرار شد کاهش سرعت مجاز داشته باشیم، 887 نقاط پر حادثه شناسایی شده است آماری مورد تایید است که مصوبه و شناسایی شود.

وی افزود: نقاط پر حادثه باید به تعداد دستورالعمل مشخص شود، در بخش هوایی مشکلاتی را درباره قیمتها داشتیم، خیلی از سایت‌های مجهول آمدند بلیت می فروشند، درخواست می کنم از سایت‌های معتبر بلیت بفروشند در تمام فرودگاه‌های کشور قرار شد نماینده حضور پیدا کند و مستقر شوند وقتی تقا ضا بالا می رود پروازها هم باید بیشتر شود.


افندی زاده خاطرنشان کرد: در بحث قطار هم پیش فروشها شروع شد، از مسافرها درخواست دارم  که سفرهایشان را مدیریت  و از روزهای خالی استفاده کنند ما باید مدیریت تقاضا و عرضه را داشته باشیم همه محورها شناسایی شده است. 

وی اضافه کرد: توسعه شده هر یکساعت یکبار راننده استراحت کند فقط رفتن وسریع رسیدن نباید باشد هدف اول در سفر شادی است که با سلامتی باید تو ام باشد.


حجت الاسلام حیرانی مدیر کل ستاد اقامه نماز در ادامه گفت: ستاد اقامه نماز هم مسئولیتی از بعد حاکمیتی دارد، چند برنامه را در دستور کار خود قرار داده است. امسال با توجه به مسئولیت وکارگروهی که به صورت ویژه انجام شده قریب بر 320 کارگروه در شهرستان با هدف اقامه نماز وهمچنین سرویس های بهداشتی را پیش بینی  وکارهای نظارتی را آغاز کردیم وسامانه ای را به عنوان راهنما در اختیار عزیزان قرار دادیم.

وی افزود : به صورتی که هر کدام کارگروه‌ها با حضور در فضاهای مجتمع ها وجاهای دیگر با وارد کردن اطلاعات مکان اقامه نماز را ارزیابی می کنند وبعد به مدیر مجتمع پیامکی ارائه می شود هدف این است که موانعی که هست برداشته شود که از طریق دستگاه‌های مسئول درصدد مرتفع کردن مشکلات خواهیم بود، در کل ایام سفر ستاد های استانی ما پاسخگوی گزارشات مردمی خواهند بود اعلام کردیم از طریق سامانه ها وشماره تماس‌ها این موارد را گزارش کنند.


مدیرکل ستاد اقامه نماز گفت: با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان را در پیش داریم امکان اقامه نمازهای دسته جمعی پیش بینی شده است، افطاری ساده ای هم با کمک خیرین برای روزه داران در نظر گرفته شده است. در استان‌هایی که کثرت مسافر داریم با دستگاه‌های حمل نقل برای اقامه نماز هماهنگ شدیم.


جمال مدیر کل روابط عمومی سازمان هلال احمر خاطرنشان کرد: انشااله در اماکن گردشگری 150 تیم دوچرخه سوار همراه با پکهای امدادی را داریم، سازمان امداد جمهوری اسلامی در نوروز 1402 در کنار عزیزان خواهند بود.


در ادامه دادمان مسئول نماینده سازمان تعزیرات حکومتی گفت: شعب سازمان حکومتی در روزهای اداری و ایام تعطیل برای تخلفات عدم کم فروشی و فاکتور و موارد دیگر حضور دارند، هدف این است که از تخلفات پیش بینی شود و شعبی هم تشکیل شده  که پرونده ها را رسیدگی کنند سامانه 135 هم در ایام نوروز در خدمت مردم است.


شالبافیان رئیس ستاد گردشگری گفت: ستاد خدمات سفر در طول یکسال گذشته همانطور که در نشست خبری سال قبل گفتیم هدفمان این است به ستاد فعال در طول سال  تبدیل شود که خوشبختانه تا حدودی هم محقق شده است چون در مناسبت ها و ایام مختلف دستگاه‌ها گرد هم آمدند وبرنامه ریزی هایی انجام شد که شروع خوبی بود.

وی افزود: یکی از نکاتی که همه علاقمندان گردشگری داشتند بحث توزیع مناسبات سفر است خوشبختانه در فرصتی که در لایحه اصلاح ماده 87پیش آمد دولت محترم امکان تعطیلی پنج شنبه ها را به مجلس اعلام کرد که می تواند به سفرهای کوتاه مدت کمک کند.

رئیس ستاد گردشگری یادآور شد: ایده ای که از سال گذشته مطرح شده ادامه پیدا خواهد کرد یکی از موضوعات سال گذشته بحث استفاده و تجارب نقاط مختلف استانها نکاتی که درخصوص ضعف بود در جلسات خدمات سفر مورد بحث قرار گرفت به هر ترتیب نقصهایی که سالیان سال وجود داشت مثل موضوعات سرویسهای بهداشتی و نمازخانه ها بود که با همت وزارت شهرسازی رفع آن در اولویت موضوعات عمرانی قرار گرفت.

شالبافیان افزود: در حوزه پیوند فرهنگ وسفر نکاتی را دوستان هلال احمر و سازمان امور عشایر و پلیس راهور داشتند برنامه های متنوعی در نظر گرفته شده است، سازمان عشایر به 700 سازمان افزایش یافته  کمپین هم ادامه خواهد یافت. تعداد بازارچه های صنایع دستی بالغ بر 800 و10 هزار غرفه خواهد بود نوروزگاهها ادامه خواهد یافت.

وی اضافه کرد: خوشبختانه با پروژه های گردشگری رقم 530 هزار تخت افزایش یافت، دکتر افندی فرمودند امسال بخاطر تقارن نوروز با ماه مبارک رمضان الگوی متفاوتی داشتیم که خوشبختانه سفرها فعال شد و به درصد قابل قبولی رسید از هفته گذشته با حجم قابل قبولی شروع شد پیش بینی می کنیم افزایش یابد.

شناسنامه


کدخبر: ۲۶۶۲۴۰
تاریخ: ۱۴۰۱/۱۲/۲۴     ساعت: ۱۳ : ۳۹
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فرهنگی و هنری       زیرسرویس: فرهنگی و هنری
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
  • ١٥ شوال ١٤٤٥
  • Apr 24 2024