صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

محمد امامی از درون زندان سریال می‌سازد؟

آیا محمد امامی که به دلیل محکومیت مرتبط با یک تخلف مالی در حال سپری کردن دوران حبس خود در زندان است، به میدان سریال‌سازی بازگشته است؟

ین روز‌ها نام محمد امامی یکی از سرمایه‌گذاران و تهیه‌کنندگان سریال نمایش خانگی «شهرزاد» که مدت‌هاست دوران حبس خود را می‌گذراند، در محافل سینمایی شنیده می‌شود؛ چراکه گفته می‌شود او با راه‌اندازی یک پلتفرم جدید وی‌اودی، قرار است به بازار نمایش خانگی برگردد.

روز شنبه پژمان موسوی روزنامه‌نگار در صفحه اینستاگرامش درباره محمد امامی نوشت: «او با همکاری تعدادی از دوستان و هم‌فکران‌اش، در حال راه‌اندازی قریب‌الوقوعِ یک پلتفرم فیلم و سریال تازه به نام «شیدا» است. «لوتوس» نام پیشینِ این پلتفرم بود که در دقیقه 90 تغییر نام داد و این پلتفرم به نام «شیدا» نام‌گذاری شد. احتمالا همان‌ها که در بحبوحه افشای فساد محمد امامی در سال‌های قبل در نامه‌ای از او به صفاتی، چون «نام‌آور»، «مایه احترام ایران و جهان»، «کارآفرین»، «خلاق»، «دیندار و معتبر و باآبرو» یاد کرده بودند، یاور و هم‌راه و در کنارش در این پلتفرم تازه هستند. باید منتظر ماند و دید که واکنش‌ها به راه‌اندازی یک پلتفرم تازه فیلم و سریال از سوی یک محکوم پرونده‌های متعدد فساد چگونه خواهد بود و چه کسانی هم‌راه این پلتفرم تازه خواهند بود.»
این خبر همزمان شد با واکنش اتفاقی برخی از چهره‌های حقوقی و رسانه‌ای شناخته‌شده که بدون هیچ بهانه‌ای در صفحات شخصی خود در فضای مجازی از اجحاف در حق محمد امامی نوشته و خواستار لزوم بازنگری در پرونده قضایی وی شدند. این همزمانی شائبه فضاسازی رسانه‌ای برای بازگشت مجدد این چهره به میدان فعالیت‌های رسمی را پررنگ‌تر کرد. شائبه‌ای که البته تا کنون مقامات قضایی نسبت به آن سکوت کرده‌اند.
دیروز یکشنبه هانیه توسلی هنرپیشه سینما هم در استوری اینستاگرام خود با بازنشر خبر مربوط به بازگشت امامی، با ادبیاتی کنایه‌آمیز در این باره نوشت: «به به مبارک باشه. خدا رو شکر که این روز‌ها کاری به سینما و بازیگری ندارم.»

از پلتفرم «شیدا» چه می‌دانیم؟
بنا بر اطلاعات خبرنگار فرارو، پلتفرم «شیدا» این روز‌ها در مرحله تولید نخستین آثار و تدارک مقدمات برای رونمایی رسمی قرار دارد. فعالیت این سرویس برای تهیه محصولات تازه، مدتی است که با مدیریت عامل حسین پارسایی کارگردان شناخته‌شده تئاتر آغاز شده است و جواد نوروزبیگی تهیه‌کننده مطرح سینما نیز در این کار او را یاری می‌کند.
پارسایی که در دهه 90، برای مدتی مدیرکلی دفتر نمایش خانگی، مستند و کوتاه سازمان سینمایی را بر عهده داشت، در آن سال‌ها به علت برخی ارتباطات با مجموعه «شهرزاد» دچار حاشیه شد. منتقدان اعتقاد داشتند با وجود اتهاماتی که به امامی در پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان وارد شده، پارسایی نباید به فصل دوم این سریال مجوز تولید می‌داد و عده‌ای نیز نصب بیلبورد‌های پرشمار نمایش لاکچری «بینوایان» را در سطح شهر تهران در پاییز 96، با تبلیغات سریال «شهرزاد» مرتبط دانستند که در آن زمان تکذیب شد.
پلتفرم «شیدا» البته هنوز مجوز رسمی فعالیت را دریافت نکرده و در مراحل اخذ مجوز از ساترا قرار دارد.

کدام سریال‌های «شیدا» در دست تولید است؟
گفته می‌شود از میان محصولات پلتفرم شیدا، سریال «بامداد خمار» که چند بار کارگردان عوض کرد و در نهایت به امیرحسین عسگری کارگردان فیلم «برف آخر» رسید، به پخش نزدیک‌تر است. این سریال که بر اساس رمان عامه‌پسند و پرفروشی به همین نام ساخته می‌شود، با بازی امین حیایی و هوتن شکیبا مدتی است که کلید خورده و در مرحله تصویربرداری قرار دارد. پردیس احمدیه نیز ایفای نقش اصلی این سریال را بر عهده داشت که از آن انصراف داد و این نقش به نیک‌آفرید سماواتی هنرپیشه سریال «خسوف» رسید.
از آثاری، چون «قزلباش» و «یاخچی‌آباد» به عنوان دیگر سریال‌های پلتفرم شیدا نام برده می‌شود که جزییات زیادی از آن‌ها منتشر نشده است.
مؤسسه توزیع محصولات خانگی تصویرگستر پاسارگاد که ریاست هیئت مدیره آن را محمد امامی بر عهده داشت، در سال‌های گذشته و همزمان با پخش سریال «شهرزاد»، از پلتفرمی با عنوان «لوتوس پلی» رونمایی کرد که منحصراً برای دانلود محصولات این مؤسسه طراحی شده بود. همان زمان هم حاشیه‌هایی درباره احتمال فعالیت بدون مجوز این پلتفرم به وجود آمد.
به نظر می‌رسد شیدا ادامه‌ای بر همان لوتوس پلی است.

محمد امامی چرا جنجالی شد؟
سیدمحمد امامی که نامش نخستین بار با سرمایه‌گذاری و تهیه‌کنندگی در سریال خانگی «شهرزاد» ساخته حسن فتحی شنیده شد، در سال‌های اخیر درگیر اتهام فساد اقتصادی در پرونده موسوم به بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان بود که ماه‌ها به طول انجامید. در آن زمان انتقادات زیادی روانه هنرمندان درگیر این پروژه شد و بسیاری از آن‌ها خواستند تا دستمزدشان را پس بدهند یا از این اثر کناره بگیرند، اما این اتفاق نیفتاد و برخی از چهره‌های حاضر در این اثر، با استناد به آن که هنوز جرم امامی ثابت نشده، از این کار سر باز زدند.
در نهایت پس از رسیدگی به این پرونده، او در اردیبهشت ماه 1401 به جرم اخلال کلان در نظام اقتصادی به 20 سال حبس، رد مال و انفصال از خدمات دولتی محکوم شد.
مدتی پیش هم در حالی که گفته می‌شد او بی‌سروصدا از حبس آزاد شده، با انتشار تصاویری از زندان اوین، مشخص شد این فرد همچنان در حال گذراندن دوران محکومیت خود است.

نویسنده: مصطفی قاسمیان

 

منبع: فرارو

شناسنامه


کدخبر: ۲۷۱۵۰۵
تاریخ: ۱۴۰۲/۹/۲۷     ساعت: ۲۲ : ۴۵
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فرهنگی و هنری       زیرسرویس: فرهنگی و هنری
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Apr 27 2024