صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

اشک تمساح بانیان وضع موجود برای کاهش ۵۰ درصدی تولید مسکن در دولت تدبیر و امید!

روزنامه حامی دولت اعتماد روز گذشته در گزارش اقتصادی خود با عنوان «تصویر رکود ساخت و ساز و کاهش عرضه مسکن» نوشت: «هرچند کاهش قدرت خرید خانواده‌ها به خصوص در دو سال اخیر و سبقت رشد قیمت‌های مسکن از درآمد افراد، بر کاهش معاملات تاثیر داشته اما گزارش‌های مرکز آمار نشان می‌دهد که بخش عرضه مسکن نیز در 8 سال گذشته دچار رکود گسترده‌ای شده است... گزارش‌ها نشان می‌دهد در شهرهای بزرگ و به نسبت توسعه یافته، روند صدور پروانه‌های ساخت و ساز افت محسوسی داشته به گونه‌ای که طی سال‌های 92 تا 98 در تهران 50، در اصفهان 54 و در کل کشور نیز 50 درصد کاهش داشته است. »
اذعان این روزنامه حامی دولت به رها شدگی بخش مسکن در دوران تدبیر و امید! در حالی است که چندی پیش هم آقای روحانی اعتراف کرده بود که « دولت در بخش مسکن دچار عقب‌ماندگی شد و یک عقب‌ماندگی در دولت یازدهم داشتیم».
این اعترافات تلخ در حالی است که در اثر سیاستگذاری غلط دولت، قیمت مسکن در هفت سال گذشت نزدیک ششصد درصد افزایش داشته و فشار تورمی سنگینی را بر متقاضیان مسکن و مستاجران تحمیل کرده است. ضمنا در اثر رکود تورمی، میلیون‌ها ظرفیت شغلی موجود در بخش مسکن نابود شده است. قطعا باید عباس آخوندی را به خاطر خسارت‌هایی که در دوره تصدی پنج ساله وزارت به مردم زد، احضار و محاکمه کرد. آخوندی در فاصله سال‌های 1372 تا 1376 هم در کابینه دوم‌هاشمی رفسنجانی وزیر مسکن بوده است.اما در عین حال از یاد نبریم که اکثریت مجلس دهم چه نقش خیانت باری در تایید و ابقای وی با رای‌های بالاتر پس از هر استیضاح داشت. و از آن خائنانه تر، نقش نشریات اجاره‌ای و زنجیره‌ای که در حمایت از این مدیر بی‌کفایت -حتی پس از کناره‌گیری از دولت- رسانه فروشی کردند و او را به جای بازخواست و مواخذه، در موقعیت طلبکاری نشاندند. تصاویر، مشت نمونه خروار است.

 

منبع: کیهان

شناسنامه


کدخبر: ۲۳۱۷۶۳
تاریخ: ۱۳۹۹/۷/۱۶     ساعت: ۱۲ : ۲۵
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس:       زیرسرویس:
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
  • ١٠ ذو القعده ١٤٤٥
  • May 18 2024