صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

توصیه این به اون

«مون جایه این» رییس جمهوری کره جنوبی روز چهارشنبه در پارلمان کشورش خواستار همزیستی مسالمت آمیز دو کره و پیشبرد صلح و امنیت در این شبه جزیره شد.

به گزارش تلویزیون ملی کره جنوبی، وی یادآورشد: به رغم پیشرفت های فراوان در تلاش برای پیشبرد صلح ، گفت و گوهای دو کره باز هم تعلیق و حوادث امنیتی باعث بروز اختلافاتی میان دو کشور شده است و برای برون رفت از این شرایط شفافیت و همکاری مشترک مورد نیاز است.
وی درمورد برقراری صلح دایمی در منطقه ابراز امیدواری کرد که دو کره بتوانند راه های همزیستی را با کمک یکدیگر یافته و جامعه ای امن برای زندگی ایجاد کنند.
رییس جمهوری کره جنوبی افزود: دو کره نیازمند همکاری مشترک برای مقابله با بلایای طبیعی ، ویروس کرونا و سایر بیماری های عفونی هستند. دو کشور باید بر موانع غلبه کرده و به سمت صلح حرکت کنند حتی اگر این فرایند زمان بر باشد.
وی  ادامه داد که انتظار دارم که کره جنوبی و کره شمالی و جامعه جهانی با گفت و گو و اعتمادسازی از موانع عبور کرده و صلح را از شبه جزیره کره به شمال شرق آسیا گسترش دهند.
خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی نوشت که با وجود علایم مثبت ارسال شده از سوی کره جنوبی و همچنین تلاش های رییس جمهور و دولت این کشور، کره شمالی همچنان بی پاسخ است.
رییس جمهوری کره جنوبی در نشست مجلس این کشور درباره بودجه 469 میلیارد و 800 میلیون دلاری کشور برای سال 2021 میلادی نیز گفت: سیاست ما بهبودی کامل اقتصاد کره جنوبی همراه با مهار قاطعانه همه گیری کووید 1‍9 است.
مون به نمایندگان مجلس اطمینان داد که دولت بودجه ای کلان با تمرکز بر اشتغال زایی ، تقویت مجدد اقتصاد و پیروزی در مبارزه با ویروس کرونا تصویب و ارایه کرده است. این رقم در مقایسه با بودجه سال 2020 میلادی نزدیک به 8/5 درصد افزایش داشته است.
رییس جمهور کره جنوبی گفت: زمان آن فرا رسیده است که اقدام های گسترده ای برای تقویت اقتصاد انجام دهیم تا شرایط در سال آینده به حال عادی بازگردد. 

 

منبع: ایرنا

شناسنامه


کدخبر: ۲۳۳۱۴۷
تاریخ: ۱۳۹۹/۸/۸     ساعت: ۶ : ۳۹
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
  • ١٩ شوال ١٤٤٥
  • Apr 28 2024