صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

وزیر سابق سنگالی مدال افتخارش را به فرانسه پس داد!

یکی از وزرای سابق سنگال در دفاع از پیامبر اکرم (ص) مدال افتخاری را که از فرانسه دریافت کرده بود به سفارت فرانسه در کشورش پس داد.

به گزارش  شبکه تی آر تی، «آمادو تیجان وون»، سیاستمدار سنگالی و وزیر پیشین کابینه این کشور، ضمن پس فرستادن مدال افتخارش (نشان شوالیه) خطاب به امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه نوشت: «به دلایل مقدس، مایه افتخار من نیست تا همین نشان شوالیه را با ساموئل پاتی، معلمی که تصاویر اهانت آمیز پیامبر را به دانش آموزان نشان داده بود، قسمت کنم.»
او رئیس جمهور فرانسه را به تلاش برای تبدیل کردن انسان‌های ماجراجو به قهرمان متهم کرد و افزود نشان شوالیه فرانسه را در دفاع از پیامبر (ص) به سفارت فرانسه در داکار تحویل دادم.
تیجان وون که مدتی سفیر کشورش در کانادا بود، تصرح کرد وقتی این مدال را دریافت کرده بودم از اینکه توانستم به صف آنانی بپیوندم که فرانسه از آنان به نیکی یاد می‌کند، افتخار می‌کردم... آن زمان من این مدال را نماد برادری و مساوات می‌دانستم، اما دفاع از پیامبر (ص) برای من با اهمیت‌تر و مقدم‌تر از افتخاری موقت است، من مسلمانم و شبانه روز بار‌ها به اسلامم شهادت می‌دهم، این شهادت است که به عملکرد روزانه هر مسلمانی معنی می‌بخشد.
پس از کشته شدن یک معلم تاریخ در پاریس که تصاویر موهن از پیامبر اسلام (ص) را در کلاس‌های درس به نمایش می‌گذاشته، امانوئل مکرون ضمن حمایت از انتشار چنین تصاویری، به بهانه آزادی بیان تأکید کرد که کشورش به پشتیبانی از انتشار این تصاویر ادامه خواهد داد.
در پی این رفتار مکرون، تجمع‌هایی اعتراضی و پویش‌های مردمی نسبت به سخنان وی درباره آزادی بیان، حق چاپ و انتشار تصاویر موهن از پیامبر اسلام در کشور‌های اسلامی به راه افتاد.
مکرون همچنین با انتقاد‌ها و محکومیت‌های گسترده مقام‌ها و شخصیت‌ها در سراسر جهان مواجه شده است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

شناسنامه


کدخبر: ۲۳۴۵۸۰
تاریخ: ۱۳۹۹/۸/۲۵     ساعت: ۹ : ۲۶
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024