صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

آمادگی روسیه برای واکسیناسیون عمومی کرونا

روسیه که تاکنون دو نمونه واکسن کرونا را به ثبت رسانده و در حال انجام مراحل نهایی آزمایشات انسانی است، برای واکسیناسیون گسترده و عمومی علیه وبروس کووید-۱۹ آماده می‌شود.

«میخائیل موراشکو» وزیر بهداشت روسیه اعلام کرده است که واکسیناسیون کووید -19 در روسیه در ماه دسامبر و پایان سال 2020 آغاز می‌شود.
به گفته وی، واکسیناسیون کرونا در روسیه همانند هر کمک پزشکی دیگری داوطلبانه خواهد بود و کسی مجبور به واکسن زدن نخواهد شد و واکسیناسیون کاملاً رایگان خواهد بود.
موراشکو در گفت و گو با شبکه تلویزیونی روسیه 24 خاطرنشان کرد که در زمان حاضر واکسیناسیون داوطلبانه 40 هزار نفر با واکسن اسپوتنیک وی نخستین واکسن کرونا ساخته شده در روسیه جریان دارد.

امکانات تولید واکسن کرونا در روسیه افزایش می‌یابد

وزیر بهداشت روسیه پیش بینی کرد که در سال 2021 میلیونها نفر در این کشور واکسن کرونا بزنند.
موراشکو در مصاحبه با خبرگزاری ریانووستی خاطرنشان کرد که با افزایش توانمندی برای تولید واکسن کرونا در روسیه که در اولویت برنامه دولت این کشور قرار دارد ممکن است در سال 2021 دهها میلیون نفر و در وهله نخست افراد واقع در گروه ریسک واکسیناسیون کرونا شوند.
تا پایان امسال دو میلیون دوز واکسن اسپوتنیک تولید می‌شود و امکانات روسیه برای تولید این واکسن در سال آینده افزایش خواهد یافت.
در وهله اول افرادی که در گروه ریسک قرار دارند شامل کارکنان بخش‌های درمانی و پزشکی روسیه، معلمان و اساتید دانشگاه‌ها و کارکنان مراکز حیاتی و نیز افراد سالخورده، بیماران دیابتی واکسیناسیون خواهند شد و واکسن کرونا به این افراد از ماه دسامبر زده خواهد شد.
بر اساس اطلاعات رسانه‌های روسی، واکسن اسپوتنیک به فرد واکسن شده سه سال مصونیت در برابر ویروس کرونا می‌دهد.

واکسن دوم کرونا برای واکسیناسیون عمومی آماده می‌شود

بر اساس گزارش وزارت بهداشت روسیه، واکسن دوم کرونا در این کشور به نام اپی واک کرونا که در مرکز ویروس شناسی وکتور در نووسیبیرسک ساخته شده است برای استفاده در واکسیناسیون عمومی آماده می‌شود.
این واکسن در زمان حاضر بر روی داوطلبان آزمایش می‌شود و حدود 40 هزار نفر در این آزمایش که پس از ثبت رسمی آن اجرا می‌شود، شرکت می‌کنند و تولید انبوه آن اغاز شده است.
بر اساس گزارش وزارت بهداشت روسیه، انتظار می‌رود اپی واکسن کرونا در ماه دسامبر در واکسیناسیون عمومی کرونا به مردم روسیه تزریق شود و مسئولان درمانی روسیه آن را واکسن بی خطر خوانده‌اند.
مقام‌های روسیه در همین حال اعلام کرده‌اند که واکسیناسیون کرونا نمی‌تواند جایگزین رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا شود و محدودیت‌هایی که برای مهار کرونا در این کشور وضع شده است تا ماه ژانویه ادامه خواهد یافت.

فروش واکسن اسپوتنیک به کشورهای دیگر

دولت روسیه برای عرضه واکسن اسپوتنیک به کشورهای دیگر که در سال آینده آغاز خواهد شد اعلام آمادگی کرده است.
روسیه تاکنون با هند و کره جنوبی برای فروش واکسن اسپوتنیک وی قرارداد امضا کرده است و در مجموع بیش از 50 کشور برای خرید این نوع واکسن ابراز تمایل کرده‌اند که در مجموع یک میلیارد و 200 میلیون تن دوز واکسن از روسیه ممکن است خریداری شود.
«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به تازگی به سران کشورهای حاضر در نشست «جی -20» گفت که روسیه آماده است تا واکسن ضد کرونای اسپوتنیک را به کشورهایی که به آن نیاز دارند عرضه کند. پوتین افزود که روسیه در حال آماده ساختن واکسن سوم ضد کروناست.

آخرین آمار کرونا در روسیه

شمار روزانه مبتلایان و جان‌باختگان در روسیه در دو هفته اخیر به بالاترین سطح رسیده است بطوریکه 27 هزار و 100 بیمار جدید در طول 24 ساعت گذشته در روسیه شناسایی شد و مجموع مبتلایان به دو میلیون و 242 هزار و 633 نفر رسید. طی 24 ساعت اخیر 510 بیمار جان باخته و مجموع جان باختگان به 39068 نفر افزایش یافت.
بیشترین موارد ابتلاء در 24 ساعت اخیر در مسکو (7320 مورد)، سنت پترزبورگ (3695 مورد) و حومه مسکو (1065 مورد) به ثبت رسیده است.

 

منبع: ایرنا

شناسنامه


کدخبر: ۲۳۶۰۱۰
تاریخ: ۱۳۹۹/۹/۱۰     ساعت: ۰ : ۲۳
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
  • ١٦ شوال ١٤٤٥
  • Apr 25 2024