صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

گسترش بحران سیاسی در رژیم صهیونیستی

یک عضو کنست از خودداری نتانیاهو در واگذاری سمت نخست‌وزیری به گانتس و بالا گرفتن تنش‌ها در این رژیم خبر داد.

رئیس فراکسیون فهرست مشترک احزاب عربی در کنست رژیم صهیونیستی، تاکید کرد بنیامین نتانیاهو نخست وزیری این رژیم به دنبال راهی برای فرار از واگذاری نخست وزیری به بنی گانتس است. 
احمد الطیبی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی المیادین افزود: کنست به صورت مقدماتی به انحلال خودش رای داد. 61 نماینده به انحلال کنست رای دادند و ما 11 عضو فهرست مشترک از جمله نمایندگانی بودیم که به انحلال این کنست رای دادیم. البته این رای گیری فعلا مقدماتی بود و سه مرحله دیگر برای نهایی شدن انحلال کنست باقی مانده است. ما باید چند هفته دیگر منتظر بمانیم. تماس‌ها بین نتانیاهو و بنی گانتس در تلاش به منظور دستیابی به راه حلی برای این بحران ادامه خواهد داشت. دوشنبه آینده درباره مرحله بعدی انحلال کنست رای گیری خواهد شد.
الطیبی در ادامه تصریح کرد: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل نمی‌خواهد به توافق بین خودش و بنی گانتس درباره نخست وزیری دوره‌ای بین دو نفر پایبند باشد. نتانیاهو بر گشایش در مسئله کرونا و امضای توافقنامه‌های عادی سازی بیشتر تمرکز دارد تا خود را نجات بدهد. به همین علت، نتانیاهو پیش از مشارکت در انتخابات منتظر رسیدن واکسن کروناست. بنی گانتس دیر این مسئله را متوقف شد و شاید هنوز هم نتانیاهو با حرف‌های خودش، مانع از آن می‌شود که گانتس این واقعیت را به طور کامل درک کند. ما در فهرست مشترک حتی با یک روز نخست وزیری نتانیاهو هم موافق نیستیم.
وی خاطر نشان کرد: باید دید انتخابات در ماه مارس آینده یا آنطور که نتانیاهو می‌خواهد در ماه ژوئن آینده خواهد بود. نتانیاهو حاضر نیست به تصویب لایحه بودجه کمک کند، زیرا نمی‌خواهد بر اساس توافق قبلی، نخست وزیری را به بنی گانتس واگذار کند. نتانیاهو از مسئله بودجه به عنوان یک بهانه برای رسیدن به هدفش استفاده می‌کند. گانتس می‌گوید نتانیاهو دروغ می‌گوید و فهمید که نتانیاهو دروغگوست. البته گانتس این موضوع را دیر فهمید، زیرا هیچ کسی وجود ندارد که نداند نتانیاهو دروغگوست. فکر نمی‌کنم نتانیاهو در نهایت با واگذاری نخست وزیری به بنی گانتس موافقت کند.

شبکه فرانس 24 هم با طرح این پرسش که آیا رژیم صهیونیستی باید بار دیگر با بحران سیاسی جدیدی رو به رو شود،
گزارش داد: نمایندگان این رژیم در رأی گیری روز چهارشنبه موافقت اولیه خود را با انحلال پارلمان - کنست- و برگزاری دو انتخابات پارلمانی جدید اعلام کردند.
گزارشگر این شبکه افزود: اگر چنین چیزی تأیید شود، به برگزاری چهارمین انتخابات پارلمانی در اسرائیل ظرف کمتر از دو سال منجر خواهد شد.بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل گفت: "بنی گانتس باید ترمز بکشد. باید از حملات بی پایان خود علیه ما دست بردارد. وی باید رویه خود را تغییر دهد. هنوز هم خیلی دیر نیست".

 

منبع: صدا و سیما

شناسنامه


کدخبر: ۲۳۶۱۷۹
تاریخ: ۱۳۹۹/۹/۱۴     ساعت: ۱۲ : ۲۴
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
  • ٢٦ شوال ١٤٤٥
  • May 05 2024