صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

عراق به عربستان نزدیک‌تر شد؛ افتتاح دفتر وابستگی تجاری در بغداد

پس از ورود هیأتی بلندپایه از عربستان سعودی به عراق، وابستگی تجاری این کشور در سفارت سعودی در بغداد افتتاح شد.

به گزارش روزنامه سعودی «عکاظ»، «ماجد بن عبدالله القصبی» وزیر تجارت و سرمایه‌گذاری عربستان سعودی با حضور «عبدالعزیز بن خالد الشمری» سفیر سعودی در بغداد وابستگی تجاری این کشور در عراق را افتتاح کرده است.
این گزارش پس از آن است منابع عراقی صبح امروز از ورود یک هیأت بلندپایه تجاری از عربستان سعودی به ریاست وزیر تجارت سعودی به بغداد خبر داده بودند.
دفتر اطلاع رسانی «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق نیز شامگاه امروز در حساب توئیتری خود خبر داد که هیأت سعودی با الکاظمی دیدار و گفت‌و‌گو کرده است.

طبق گزارش دفتر اطلا‌ع‌رسانی نخست‌وزیر عراق، الکاظمی از افزایش مبادلات تجاری میان دو کشور پس از بازگشایی گذرگاه «عرعر» استقبال کرده است.
از سوی دیگر، طبق گزارش دفتر اطلاع‌رسانی نخست‌وزیر عراق، شورای هماهنگی سعودی-عراقی نیز خواستار تسریع روند توسعه روابط اقتصادی میان دو کشور شده است.
حدود یک ماه پیش خبرگزاری رسمی عراق گزارش داده که شورای هماهمگی عربستان سعودی و عراق در 13 زمینه توافق کرده‌اند که یکی از آنها مواردی که بر سر آن توافق صورت گرفت، حمایت از افتتاح وابستگی تجاری عربستان سعودی در عراق بود.
توافق‌های صورت گرفته میان دو  کشور در حالی انجام شده بود که پروژه کشاورزی ریاض در جنوب عراق با مخالفت‌هایی در داخل این کشور مواجه شده بود و مخالفان معتقد بودند که این اقدام تهدیدهای امنیتی بسیار خطرناکی به همراه خواهد داشت زیرا توسط رژیمی قرار است عملی شود که سوابق متعددی در آسیب زدن به امنیت و ثبات عراق دارد و ضمن صدور فتواهای تکفیری، صدها انتحاری به عراق فرستاده و خصومت آن با عراقی‌ها برملا شده است.
یکی دیگر از دلایل مخالفت با این پروژه آن بود که  به دلیل نوع کاشت‌هایی که قرار است در آنجا انجام شود، این امر موجب زیان‌های اقتصادی سنگین به ذخایر آب‌ زیرزمینی در این مناطق می‌شود.

 

منبع: فارس

شناسنامه


کدخبر: ۲۳۶۳۰۰
تاریخ: ۱۳۹۹/۹/۱۸     ساعت: ۹ : ۵۴
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
  • ٢٦ شوال ١٤٤٥
  • May 05 2024