صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

اوبراین: شاهد اشاعه هسته‌ای در کره شمالی نیستیم

مشاور امنیت ملی دولت آمریکا گفت اشاعه تسلیحاتی به‌خصوص از نوع اتمی آن در کره شمالی بسیار خطرناک است اما اکنون واشنگتن شاهد چنین چیزی نیست.

«رابرت اوبراین» مشاور امنیت ملی آمریکا روز دوشنبه گفت، در حال حاضر واشنگتن، فعالیتی درخصوص اشاعه تسلیحاتی در کره شمالی مشاهده نکرده است.
به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»‌ اوبراین گفت: «دنبال کردن اشاعه تسلیحات اتمی از سوی کیم جونگ اون [رهبر کره شمالی] ماجراجویی بسیار خطرناکی خواهد بود. در حال حاضر شاهد چنین چیزی نیستیم».
مشاور امنیت ملی کاخ سفید افزود: «گمان می‌کنم کره شمالی این را درک می‌کند که اگر اشاعه [تسلیحات]  چه در زمینه موشک‌های بالستیک، سیستم‌های هدایتی یا در بدترین حالت سلاح‌های کشتار جمعی مانند انواع اتمی، زیستی یا شیمیایی را در ابعادی قابل توجه آغاز کند، عبور از خط قرمزهای آمریکا و جامعه جهانی محسوب می‌شود».
اظهارات این مقام آمریکایی در حالی مطرح می‌شود که کره شمالی از سال 2017 آزمایش موشک‌های اتمی و دوربرد را متوقف کرده است. با این حال پیونگ یانگ ماه گذشته در رژه‌ای نظامی با حضور کیم، از موشک بالستیک دوربرد جدید خود رونمایی کرد.
به گفته «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا، این موشک بالستیک جدید تهدیدی به شمار نمی‌روند زیرا مورد آزمایش قرار نگرفته و مشخص نیست به درستی کار کند.
کیم و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا تا کنون سه بار با یکدیگر دیدار داشته‌اند تا در ازای خلع سلاح اتمی شبه‌جزیره کره، تحریم‌ها علیه کره شمالی لغو شوند اما این دیدارها هیچ نتیجه‌ای نداشته‌اند.
ترامپ وعده داده بود در صورت انتخاب مجددش به عنوان رئیس جمهور به سرعت با کره شمالی به توافق برسد. این در حالی است که «کیم یو جونگ» خواهر کیم گفته است، چهارمین دیدار میان او و ترامپ «غیرضروری» و «بی‌فایده» است.
اوبرایان در ادامه اظهارات روز دوشنبه خود گفت: «کره شمالی توان و قابلیت بالایی در جنگ‌افزارهای سایبری دارد و این چیزی است که ما جدی می‌گیریم».
مشاور امنیت ملی دولت آمریکا در ادامه مدعی شد: «درخصوص کمک‌های انسانی در خلال بحران شیوع کووید-19 به دوست و دشمن به یک شکل کمک کردیم. این کاری است که ما بدون در نظر گرفتن دولت حاکم در کشور درخواست کننده کمک‌ها انجام می‌دهیم».

 

منبع: فارس

شناسنامه


کدخبر: ۲۳۶۳۴۳
تاریخ: ۱۳۹۹/۹/۱۹     ساعت: ۰ : ۲۶
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
  • ٢٦ شوال ١٤٤٥
  • May 05 2024