صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

نخست‌وزیر انگلیس باز هم دست خالی از بروکسل برگشت

سخنگوی دولت انگلیس اعلام کرد با وجود سفر نخست‌وزیر این کشور به بروکسل، همچنان برای اجرای برگزیت شکاف‌هایی بسیار بزرگ میان دو طرف وجود دارند.

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس چهارشنبه شب بدون پیشرفت قابل ملاحظه در مذاکرات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، به لندن برگشت.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، سخنگوی دولت انگلیس دیروز پنجشنبه اعلام کرد با وجود سفر جانسون به بروکسل، احتمال پر شدن «شکاف‌های بسیار بزرگ» موجود میان طرفین نامشخص است.

اکنون با نزدیک شدن اتمام مهلت مذاکرات برای تعیین نوع روابط لندن و بروکسل، هر دو طرف در حال آماده شدن برای اجرای برگزیت بدون توافق هستند.

 جانسون روز گذشته (چهارشنبه) پیش از در جلسه پارلمان گفت: «اول اینکه دوستان ما در اتحادیه اروپا اصرار دارند قانونی جدید تصویب کنند که بر اساس آن اگر ما در این کشور از آن تبعیت نکنیم بتوانند به صورت خودکار حق تنبیه و تلافی را داشته باشند».

نخست‌وزیر انگلیس که قرار است امروز برای دیدار با سران اتحادیه اروپا به بروکسل سفر کند افزود:‌ «دوم اینکه اروپایی‌ها می‌گویند بریتانیا باید تنها کشور جهان باشد که حق کنترل ماهیگیری در آب‌هایش را نداشته باشد. گمان نمی‌کنم این‌ها شروطی باشند که هیچ نخست‌وزیری در این کشور قبول کند».

جانسون تهدید کرد، اگر مقامات بروکسل از مواضع خود کوتاه نیایند، خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) بدون حصول توافق انجام خواهد شد.

انگلیس 31 ژانویه 2020 (11 بهمن98) رسماً از اتحادیه اروپا خارج شد اما در دوره گذار که قرار است تا پایان امسال (31 دسامبر 2020) باشد، همچنان معیارهای اصلی عضویت در این اتحادیه را حفظ خواهد کرد. 

اکنون روابط انگلیس و اتحادیه اروپا به مدت یک سال حالت گذار را سپری خواهد کرد و دو طرف در این بازه زمانی فرصت دارند درخصوص نحوه روابط پسابرگزیت به توافق برسند.

 

منبع: فارس

شناسنامه


کدخبر: ۲۳۷۳۶۳
تاریخ: ۱۳۹۹/۹/۲۱     ساعت: ۰ : ۳۵
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
  • ١٩ شوال ١٤٤٥
  • Apr 28 2024