صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

امضای قانون تبدیل روسای جمهور سابق روسیه به سناتورهای مادام‌العمر

پوتین قانونی را درباره قوانین به‌روز شده تشکیل سنای روسیه امضا کرد که بر اساس آن، روسای جمهوری سابق این کشور می‌توانند اگر بخواهند، به طور مادم‌العمر سناتور باشند.

به گزارش خبرگزاری تاس، تشکیل سنای روسیه در حال حاضر بر طبق قانون اساسی به‌روز شده این کشور صورت می‌گیرد. در کنار نمایندگان و شاخه‌های اجرایی مناطق روسیه، سنای این کشور اکنون می‌تواند روسای جمهوری سابق روسیه را به عنوان سناتورهای مادام‌العمری داشته باشد. بیش از 30 نماینده سنای روسیه توسط رئیس جمهور منصوب می‌شوند که از این تعداد بیش از هفت نماینده نمی‌توانند به عنوان سناتور مادام‌العمر منصوب شوند. مابقی سناتورها هم برای شش سال منصوب می‌شوند.
انتصاب سناتورها از اختیارات ریاست جمهوری است اما وظیفه نیست با این حال، رئیس جمهوری می‌تواند از این اختیار هر زمان که بخواهد استفاده کند.
رئیس جمهوری روسیه که مدت زمان فعالیتش تمام شده بلافاصله پس از ارسال درخواست و مدارک مورد نیاز، سناتور می‌شود. همچنین بر اساس این قانون، شهروند روسیه بالای 30 سال با شهرت بی عیب و نقص که به طور دائم در روسیه اقامت دارد یعنی کسی که شهروند کشور خارجی نباشد هم می‌تواند یکی از اعضای سنا شود.
افرادی با سابقه کیفری و جرایم جدی واجد شرایط کسب این پست نیستند.

 

منبع: ایسنا

شناسنامه


کدخبر: ۲۳۸۶۸۵
تاریخ: ۱۳۹۹/۱۰/۳     ساعت: ۸ : ۵۱
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
  • ١٩ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 29 2024