صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

کشف بیماری مرگبار جدید مرتبط با کرونا در کالیفرنیا

تارنمای هیل گزارش داد: بیش از ۱۵۰ کودک کالیفرنیایی با بیماری جدید و کشنده مرتبط با ویروس کرونا موسوم به سندرم التهامی چند سیستمی (MIS-C) تشخیص داده شدند

تارنمای آمریکایی به نقل از وزارت بهداشت آمریکا نوشت: تا روز 14 دسامبر (24 آذر) دستکم 152 کودک با بیماری MIS-C که یک بیماری التهابی مرگبار و کشنده است، تشخیص داده شدند که به باور دانشمندان می تواند کودکانی را که در معرض ویروس کرونا هستند، مبتلا کند.
روزنامه آمریکایی لس آنجلس تایمز نیز نوشت: کارشناسان می گویند این بیماری به طور مسقیم با افزایش موارد ابتلا به کووید-19 در ارتباط است. وزارت بهداشت عمومی آمریکا بین 7 تا 17 دسامبر (24-17 آذر) هفت مورد جدید مبتلایان به این بیماری را در کودکان شناسایی کرد.
بیماری MIS-C واکنش هایی شبیه سندرم کاوازاکی را بروز می دهد و در فرد مبتلا ، ارگان ها و بافت های بدن همچون قلب، شش ها، رگ های خونی، کلیه ها، دستگاه گوارشی، مغز، پوست و چشم ها ملتهب می شوند.
بسیاری از کودکانی که با این بیماری تشخیص داده می شوند نتیجه آزمایش آنتی بادی ویروس کرونا در آنها مثبت است و این بدان معنا است که با فردی که کووید-19 داشته در تماس بوده اند. نشانه های این سندرم شامل تب، درد شکم، تهوع، اسهال، حساسیت پوستی، سرخی لب ها و چشم های خونین و خستگی مفرط است.
در سراسر آمریکا مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها هزار و 288 مورد جدید مبتلا به MIS-C را شناسایی کرده است که تا 4 دسامبر به مرگ دستکم 23 کودک منجر شده است. بر اساس تحلیل لس آنجلس تایمز، تعداد موارد ابتلا به این بیماری از ژوئیه (تیر) تاکنون به بیش از 125 درصد رسیده است.
آمار اولیه نشان داده است که این بیماری نیز مانند کووید-19 با علائمی که به شکل نامتناسبی کودکان سیاه پوست و لاتین تبارها را درگیر می کند، بروز کرده است. مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها گزارش داده که 40 درصد از موراد ابتلا به MIS-C در بین کودکان لاتین تبار رخ می دهد و 36 درصد شامل کودکان سیاه پوست و 15 درصد در بین کودکان سفید پوست رخ می دهد.
به گزارش کلینیک مایو به تحقیقات بیشتری نیاز هست تا معلوم شود آیا کودکان سیاه پوست و لاتین تبارها در آمریکا بیشتر به این بیماری مبتلا شده اند و آیا این مساله به دسترسی به خدمات مراقبت بهداشتی یا محرومیت از آن ارتباط دارد یا نه.
در آمریکا از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون 18 میلیون و 267 هزار و 579 نفر به بیماری کووید-19 مبتلا شده اند که از این تعداد 324 هزار و 869 نفر جان باخته اند.

 

منبع: ایرنا

شناسنامه


کدخبر: ۲۳۸۷۰۶
تاریخ: ۱۳۹۹/۱۰/۳     ساعت: ۸ : ۴۶
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
  • ١٩ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 29 2024