صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

طرح بازداشت ناقلان بیماری در آمریکا ارائه شد

یک قانونگذار ایالت نیویورک در آمریکا طرحی را پیشنهاد داد که به دولت امکان بازداشت ناقلان بیماری را می‌دهد.

به گزارش راشا تودی، یک قانونگذار ایالت نیویورک، طرحی را پیشنهاد کرده است که به دولت امکان می‌دهد افرادی را که احتمال به مخاطره انداختن بالقوه بهداشت عمومی را دارند، بازداشت کند. بیل که از سوی نیک پری، عضو دموکرات مجمع ایالتی نیویورک، منصوب شده است، خواستار حذف و یا بازداشت افرادی شد که به عنوان ناقلان بیماری مسری شناخته می‌شوند.
این طرح پیشنهاد می‌کند در صورت اعلام وضعیت اضطراری بهداشتی از سوی دولت ایالتی به دلیل همه‌گیری هر بیماری واگیر، از قدرت‌های گسترده استفاده شود. در این قانون آمده است که دولت باید قبل از دستور بازداشت شخص یا گروهی، شواهد واضح و قانع کننده‌ای را مبنی بر اینکه سلامتی دیگران در معرض خطر است، ارائه دهد. افرادی که بازداشت می‌شوند حق نمایندگی قانونی خواهند داشت و مجاز به ارائه شماره تلفن دوستان یا خانواده برای دریافت اطلاع از بازداشت فرد هستند.
این قانون ظاهرا به استاندار یا مقام بهداشتی اجازه می‌دهد تا چنین بازداشت‌هایی را به طور یک جانبه تأیید کند، اما در طی 60 روز از حبس به حکم دادگاه نیاز خواهد بود و اگر فرد بعد از 90 روز همچنان در بازداشت باشد، بازبینی قضایی نیز لازم است.
در قانون پیشنهادی آمده است، شهروندانی که در بازداشت به سر می‌برند، پس از آنکه مقامات بهداشتی تشخیص دادند که دیگر ناقل نیستند، آزاد می‌شوند.
این لایحه همچنین به فرماندار یا مقامات بهداشتی مربوطه اجازه می‌دهد تا افراد ناقل را تحت معاینه پزشکی قرار داده و آن‌ها دوره درمان تجویز شده، دارو‌های پیشگیرانه یا واکسیناسیون را طی کنند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

شناسنامه


کدخبر: ۲۴۰۹۴۶
تاریخ: ۱۳۹۹/۱۰/۱۴     ساعت: ۷ : ۳۱
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Apr 27 2024