صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

اولین محموله محصولات اسرائیلی وارد امارات شد

منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند که اولین محموله تولیدات شهرک‌نشینان صهیونیستی ساکن کرانه باختری اشغالی که شامل روغن زیتون، عسل و مشروبات الکلی است، وارد امارات شد.

روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم به نقل از شبکه هفت رژیم صهیونیستی گزارش داد، نخستین محموله از سوی کارخانه شراب سازی «طرة» متعلق به شهرک‌نشینان در شهرک «بساغوت» در نزدیکی رام‌الله که تولیداتی نظیر روغن زیتون، عسل و مشروبات الکلی دارد، به امارات صادر شد.
در این گزارش تاکید شده است که روند بازاریابی مشروبات الکلی برای تجار و کشورهای خارجی مقیم دبی از صبح امروز (یکشنبه) آغاز شده است و یوسی دغان، رئیس شورای شهرک‌های اسرائیلی در کرانه باختری در بسته بندی این محموله‌ها مشارکت داشت که پیشتر اقدام به امضای توافقنامه‌های صادرات تولیدات شهرک‌نشینان صهیونیستی به امارات کرده بود.
دغان خاطرنشان کرد، آنچه امروز رخ داد، «روزی تاریخی» برای شهرک‌نشینان و دولت اسرائیل است.
وی نسبت به انتقال تولیدات مشابه به کشورهای عربی دیگر در دوره‌ای نزدیک ابراز امیدواری کرد.
هنوز طرف اماراتی هیچ واکنشی نسبت به این گزارش شبکه عبری‌زبان نشان نداده‌ است.
در دهم دسامبر دغان در صفحه کاربری خود در فیسبوک اعلام کرد که چهار توافقنامه صادرات مستقیم از شرکت‌های داخل شهرک سامره به شرکت‌های امارات امضا کرده است.
در همین راستا، حازم قاسم، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) آغاز صادرات محصولات شهرک‌نشینان اسرائیلی در کرانه باختری اشغالی به امارات را محکوم کرد.
وی همچنین تصریح کرد، اقدام شرکت‌های اماراتی در واردات محصولات اسرائیلی به کرانه باختری پافشاری بر اشتباه امضای توافق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.
حازم قاسم افزود، این داد و ستدهای تجاری با شهرک نشینان، به مثابه تشویق به شهرک سازی در اراضی فلسطین در کرانه باختری و در نتیجه اجرای سیاسی مهاجرت و آوارگی است که رژیم صهیونیستی به دنبال آن است.
امارات و رژیم صهیونیستی در اواسط سپتامبر توافق عادی‌سازی روابط را با نظارت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا امضا کردند.

 

منبع: ایسنا

شناسنامه


کدخبر: ۲۴۱۱۸۵
تاریخ: ۱۳۹۹/۱۰/۲۲     ساعت: ۱۱ : ۲۸
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
  • ٢٧ شوال ١٤٤٥
  • May 06 2024