صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

وعده تازه لوکاشنکو با مردم بلاروس

الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس اعلام کرد که اصلاحات قانون اساسی تا پایان سال جاری میلادی نهایی و سپس به همه‌پرسی ملی گذاشته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ریا نووستی با انتشار این خبر، به نقل از لوکاشنکو نوشت: تاریخ دقیق همه‌پرسی در جلسه شورای ملی که قرار است در روزهای 11 و 12 فوریه برگزار شود، تعیین خواهد شد.
بدین ترتیب و به گفته لوکاشنکو، برگزاری همه‌پرسی اصلاح قانون اساسی در صورت نهایی شدن در سال 2022 میلادی انجام خواهد شد.
لوکاشنکو که طی 5 ماه گذشته جدی‌ترین بحران سیاسی کشورش را طی 26 سال زمامداری خود تجربه می‌کند، نوامبر گذشته به مردم وعده داده بود که با تصویب قانون اساسی جدید و محدود شدن دوران ریاست جمهوری از سمت خود کناره‌گیری خواهد کرد.
همزمان، مخالفان رئیس جمهوری بلاروس اعلام کردند که اظهارات لوکاشنکو در خصوص کناره‌گیری از قدرت و برگزاری همه‌پرسی قانون اساسی تلاش تازه او برای آرام کردن مردم معترض و خریدن وقت بیشتر برای باقی ماندن در قدرت است.
الکساندر لوکاشنکو پس از برگزاری انتخابات جنجالی 9 اوت گذشته برای ششمین بار پیروز انتخابات ریاست جمهوری بلاروس شد. در مقابل، مخالفان او را به تقلب در انتخابات متهم کردند و با به راه انداختن اعتراض‌های خیابانی خواستار استعفای او و برگزاری انتخابات آزاد در بلاروس شدند. لوکاشنکو افزون بر سرکوب این اعترض‌ها طی 5 ماه گذشته مدام به مردم وعده اصلاح قانون اساسی و کناره‌گیری از قدرت را داده است.
اتحادیه اروپا در واکنش به بحران سیاسی رخ داده در بلاروس اعلام کرده که نتایج انتخابات اخیر ریاست جمهوری بلاروس را به رسمیت نمی‌شناسد و خواستار کناره‌گیری لوکاشنکو از قدرت و برگزاری انتخابات آزاد در این کشور است.

 

منبع: ایسنا

شناسنامه


کدخبر: ۲۴۱۱۹۸
تاریخ: ۱۳۹۹/۱۰/۲۲     ساعت: ۱۱ : ۲۶
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
  • ٢٧ شوال ١٤٤٥
  • May 06 2024