صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

زخم‌های سیاسی مهلکی که ترامپ را آزار خواهد داد

نشریه آمریکایی نیویورک دیروز شنبه و در آستانه خروج دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا از کاخ سفید نوشت: ترامپ از زخم های سیاسی مهلک رنج می برد، بعد از پایان دوره زمامداری اش، به نظر می‌رسد همه چیز را از دست خواهد داد.

به گزارش دیروز شنبه مجله نیویورک، ترامپ یکبار استیضاح شد، اما جمهوریخواهان سنا از محکوم کردن وی یا ارائه مدارکی در جلسه محاکمه خودداری کردند.
وی در انتخابات ریاست جمهوری 2020 شکست خورد، اما قدرت را واگذار نکرد و ممکن است بار دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود.
ترامپ قرار است دوباره استیضاح شود، اما محاکمه وی به بعد از ترک کاخ سفید موکول می شود. با این حال، او از زخم هایی رنج می برد که احتمالا بعد از مراسم ادای سوگند جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا، مهلک خواهد بود.
بدیهی است که ترامپ قصد دارد قدرت را واگذار کند. فراتر از شکست وی در انتخابات، او با توالی شکست های سیاسی، مالی و حقوقی روبه روست. وی نه تنها شغلش را از دست می دهد، بلکه احتمالا همه چیز را خواهد باخت.
یک بحران، مرتبط با تجارت ترامپ است. بسیاری از منابع درآمد وی به واسطه همه گیری کرونا یا وجهه عمومی سمی اش در حال خشکیده شدن است.
سازمان ترامپ با لغو مشارکت و همکاری با برخی نهادها روبه روست و وی با تعطیلی بسیاری از هتل هایش دست و پنجه نرم می کند.
ترامپ باید طی چهار سال آینده بیش از 300 میلیون دلار وام معوقه را که شخصا تضمین کرده است، بازپرداخت کند. اگر هنوز سال 2015 بود، ترامپ می توانست به درآمدزایی آزمایش شده اش یعنی پولشویی و کلاهبرداری مالیاتی بازگردد.
مشکل این است که مدل تجارت وی متکی به اجرای پر ارفاق آن جرایم مالی است. اکنون وی از سوی دو دادستان ایالت نیویورک به دلیل تخطی از قانون مالیات تحت تحقیق قرار دارد.
در کمترین حالت، این تحقیقات، راه را برای اینکه با سرقت پول بیشتر سرپا بماند، غیر ممکن می کند. در حالت حداکثری، با خطر میلیون ها دلار جریمه و پیگرد کیفری روبه روست که می تواند وی را روانه زندان کند.
گفته می شود که ترامپ قصد دارد خودش و بسیاری از افراد متکی به خود را عفو کند. اما عفو به سختی می تواند مشکلاتش را حل کند.
از یک نظر، بخشش فدرال در برابر جرایم در سطح ایالتی بی فایده است. از نظر دیگر، خودبخشودگی یک مانور تئوریک بوده که هرگز آزموده نشده است و مشخص نیست که آیا دادگاه ها موافقت می کنند که حتی انجام این کار امکان پذیر باشد.
علاوه بر این، بخشش ممکن است به منزله پذیرش گناه باشد که می تواند پرونده های قضایی خصوصی بیشتری را پیش روی ترامپ باز کند.
آسانترین راه برای برون رفت از معضل خودبخشودگی این است که ترامپ با مایک پنس معاونش توافق کند مبنی بر اینکه قبل از پایان ریاست جمهوری، استعفا دهد و پنس وی را عفو کند.
اما شبکه خبری ای بی سی به تازگی گزارش داد که ترامپ مایل به استعفا نیست، زیرا به معاون خود اعتماد ندارد که او را مورد عفو قرار دهد.
آنچه برای ترامپ قبل از انتخابات ریاست جمهوری 2020 و به ویژه قبل از حمله هوادارانش به ساختمان کنگره روی داده، این است که وی از مصونیت نخبگان محروم شده است.
ترامپ ظهر روز 20 ژانویه (1 بهمن) در وضعیت سرخوردگی خواهد بود. تجارتش در شرایط بحرانی است، شرکایش در حال فرار هستند، وام هایش به تعویق افتاده است، دادستان ها در تعقیب اویند و مصونیت قانونی که وی در زمان زمامداری از آن برخوردار بود، از بین می رود.
وی به دنیایی سرد و بی رفاقت قدم می نهد. آنچه به نظر می رسید راهبردی درخشان برای فرار از عواقب باشد، صرفا تاکتیکی برای به تعویق انداختن آنها بوده است.

 

منبع: ایرنا

شناسنامه


کدخبر: ۲۴۵۲۵۷
تاریخ: ۱۳۹۹/۱۰/۲۸     ساعت: ۱۰ : ۲۲
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
  • ٢٥ شوال ١٤٤٥
  • May 04 2024