صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

گلایه فائوچی از اظهارات احمقانه ترامپ

یک مقام آمریکایی در مصاحبه‌ای، با یاد‌آوری اظهارات ترامپ درباره فواید مواد ضدعفونی کننده در درمان کرونا گفت نگران بوده که مردم بعد از صحبت‌های او کاری خطرناک و احمقانه انجام دهند.

«آنتونی فائوچی»، مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی در آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» ضمن یاد‌آوری اظهارات «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا درباره فواید مواد ضدعفونی‌کننده در درمان کرونا، گفت نگران بوده که مردم بعد از صحبت‌های وی دست به کاری خطرناک و احمقانه بزنند.
فائوچی که این روز‌ها در مصاحبه‌های مختلف از اقدامات دولت گذشته آمریکا انتقاد کرده، در مصاحبه با سی‌ان‌ان در این خصوص گفت: «من فقط گفتم "آه خدای بزرگ" و فقط می‌توانستم حس کنم که چه اتفاقی خواهد افتاد.»
این مقام آمریکایی در ادامه با ابراز نگرانی در این خصوص گفت: «شما مردمی را می‌دیدید که [احتمالاً] این اظهار‌نظر رئیس‌جمهور را می‌‌شنیدند و کاری خطرناک و احمقانه را انجام می‌دادند.»
وی افزود: «به همین دلیل فوراً برخی از افراد ما گفتند: "این کار را نباید انجام دهید." صراحتاً بگویید. فکر کنم روز بعد بود که مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در یکی از نشریه‌های خود نوشت: "این کار را انجام ندهید".»
در ماه آوریل 2020، دونالد ترامپ، در جریان یک کنفرانس خبری در کاخ سفید مدعی شد که از مواد ضدعفونی می‌تواند برای درمان بیماری کووید-19 استفاده کرد.
این در حالی بود که وی بعد از این اظهارات در توجیه کار خود گفت که تنها شوخی کرده و قصد داشته به مقامات درباره توجه به تأثیر مواد ضدعفونی کننده بر روی دست گوشزد کند.
این اظهارات ترامپ محصولات تولید کننده مواد ضدعفونی‌کننده و مقام‌های بهداشتی را بر آن داشت که هشدار‌هایی را در خصوص تزریق این مواد به مردم ارائه دهند.

 

منبع: فارس

شناسنامه


کدخبر: ۲۴۵۵۰۳
تاریخ: ۱۳۹۹/۱۱/۸     ساعت: ۸ : ۵۵
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
  • ١٨ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 28 2024