صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

مرگ ۷ نفر در انگلیس بر اثر دریافت واکسن آسترازنکا

سازمان تنظیم مقررات محصولات دارویی انگلیس روز شنبه اعلام کرد؛ از بین شهروندانی که با واکسن آسترازنکا واکسینه شده اند، تا کنون ۷ نفر به دلیل لخته شدن خون جان خود را از دست داده اند.

این سازمان انگلیسی عنوان کرد که تاکنون 18.1 میلیون نفر واکسن آسترازنکا دریافت کرده که از این تعداد 30 نفر دچار این عارضه شده‌ و 7 نفر تا 24 مارس(4 فروردین)  جان باخته‌اند.

سازمان تنظیم مقررات محصولات دارویی انگلیس همچنان مدعیست که مدرکی دال بر ارتباط بین لخته شدن خون بر اثر تزریق واکسن آسترازنکا وجود ندارد و مزایای این واکسن به خطرات احتمالی آن می‌چربد. دکتر «جون رین» مدیرعامل  سازمان تنظیم مقررات محصولات دارویی انگلیس تاکید دارد که مردم باید همچنان با واکسن آسترازنکا واکسینه شوند.  

سازمان بهداشت جهانی و آژانس دارویی اروپا تائید کرده‌اند که مصرف این واکسن امن و موثر است. با این حال تحقیقات درباره علت بروز عارضه تشکیل لخته خون در جریان است و برخی کشورها مانند آلمان تزریق این واکسن را برای برخی گروه‌های سنی ممنوع کرده‌اند.

پروفسور «رابین شتوک» کارشناس بیماری‌های عفونی و واکسیناسیون دانشگاه ایمپریال کالج می‌گوید: این مهم است به این درک برسیم که هیچ ارتباطی بین واکسن و ایجاد لخته خون وجود ندارد. او معتقد است که آمار افراد مبتلا به این عارضه همچنان پایین است و نمی‌توان ارتباط این دو مقوله را تائید کرد. او با این حال تصریح کرد که احتمال تشکیل لخته خون در پی دریافت واکسن آسترازنکا بررسی خواهد شد اما نباید در بین افکار عمومی نگرانی ایجاد کند

سازمان تنظیم مقررات محصولات دارویی انگلیس ماه گذشته میلادی از افرادی که پس از دریافت واکسن آسترازنکا دچار سردردهای مزمن شدند خواست تا به پزشک مراجعه کنند. هرچند در بیانیه این سازمان آمده که سردرد یکی از عوارض عادی دریافت واکسن است که معمولا طی یک یا دو روز بر طرف می‌شود.

انگلیس مجوز استفاده از واکسن‌های آسترازنکا، فایزر و مدرنا را صادر و  یکصد میلیون واحد از شرکت آسترازنکا خریداری کرده است.  

تاکنون بالغ بر 31 میلیون و 301 هزار و 267 نفر در انگلیس اولین واحد و 4 میلیون و 948 هزار و 635 نفر هر دو واحد واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

 

منبع: ایرنا

شناسنامه


کدخبر: ۲۴۹۲۴۱
تاریخ: ۱۴۰۰/۱/۱۴     ساعت: ۱۵ : ۲۲
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
  • ١١ شوال ١٤٤٥
  • Apr 20 2024