صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

دومین راکتور هسته‌ای امارات آغاز به کار کرد

دفتر رسانه‌ای ابوظبی اعلام کرد فعالیت دومین راکتور هسته‌ای نیروگاه البراکه شروع شده است.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر رسانه‌ای ابوظبی در توئیتی در صفحه رسمی خود اعلام کرد فعالیت در دومین راکتور هسته‌ای نیروگاه البراکه برای اهداف تجاری شروع شده است که 25 درصد نیاز‌های الکترونیکی این کشور را تامین می‌کند و بر اساس ادعای این دفتر با طبیعت نیز سازگار است.
نیروگاه البراکه در منطقه «الظفره» ابوظبی نخستین نیروگاه هسته‌ای در جهان است که بر اساس ادعا‌های مقامات امارات در ساخت آن از بالاترین استاندارد‌های بین‌المللی ایمنی، کیفیت، شفافیت و عدم اشاعه هسته‌ای استفاده شده است.
2 سال پیش شیخ محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی با انتشار پیامی در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: امروز با صدور مجوز بهره برداری از نیروگاه هسته‌ای البراکه فصل جدیدی در مسیر ما برای توسعه انرژی صلح آمیز هسته‌ای آغاز شد. این یک لحظه تاریخی برای امارات متحده عربی است و آن را تبدیل به اولین کشور عربی در منطقه می‌کند که یک نیروگاه هسته‌ای را با تلاش 12 ساله به اوج خود رساند.
موسسه انرژی هسته‌ای امارات هم 11 مرداد سال گذشته اعلام کرده بود که این کشور موفق به کسب یک دستاورد تاریخی و تکمیل مراحل راه اندازی نخستین راکتور نیروگاه هسته‌ای غیرنظامی خود شده است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۵۴۵۱
تاریخ: ۱۴۰۰/۶/۲۰     ساعت: ۱ : ۱
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024