صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

کمک ۲۰۰ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین

پس از جنجال‌های کنگره در خصوص توقف کمک‌های واشنگتن به اوکراین، هم‌اکنون ایالات متحده آمریکا از اعطای کمک ۲۰۰ میلیون دلاری دیگری به اوکراین خبر داده است.

به گفته مقامات آمریکایی، انتظار می‌رود که دولت آمریکا تا پایان امروز (چهارشنبه) بسته کمک مالی دیگری به ارزش 200 مییلون دلار را جهت حمایت از اوکراین تهیه کند که این اقدام در حالی انجام می‌گیرد که در روزهای گذشته جنجال‌های زیادی در آمریکا با محوریت اختلاف بر سر ارائه کمک‌های مالی بیشتر به اوکراین میان حزب دموکرات و جمهوری‌خواه این کشور ایجاد شده است.

به گفته یک مقام آمریکایی که نخواسته نامش فاش شود، این بسته حمایتی آمریکا شامل تسلیحات پدافند هوایی مانند موشک ایم-9 سایدوایندر به عنوان یکی از قدیمی ترین و بهترین موشک‌های هوا به هوای آمریکا به همراه برخی از مهمات توپخانه‌ای، موشک ضد تانک TOWو گلوله های توپ با کالیبر 155 میلی متری و 105 میلی متری می‌شود.

علاوه بر این، بسته ارسالی در نظر گرفته شده شامل مهمات سلاح‌های سبک، مهمات تخریبی برای پاکسازی موانع، پهپاد و تجهیزات جنگ الکترونیک نیز می شود. این چهل و هشتمین باری است که ایالات متحده آمریکا از اختیارات رئیس جمهور این کشور برای ارسال کمک های نظامی بیشتر از انبارهای ایالات متحده به ارتش اوکراین استفاده می‌کند.

طبق آخرین برآوردهای انجام گرفته شده، ایالات متحده از آغاز جنگ اوکراین و روسیه در فوریه سال 2022، حدود 44 میلیارد دلار کمک امنیتی به این کشور ارائه کرده است.

پس از آنکه پنتاگون در ماه ژوئن متوجه شد که ارزش تسلیحات ارسال شده به اوکراین را حدود 6 میلیارد دلار بیش از حد برآورد کرده است،دولت بایدن هنوز نزدیک به 5 میلیارد دلار بودجه مورد تأیید کنگره برای کمک های نظامی به اوکراین را در اختیار دارد.

بسته کمکی جدید آمریکا به اوکراین در حالی ارائه می شود که «لوید آستین»وزیر دفاع این کشور روز چهارشنبه جهت شرکت در نشست ماهانه دیگری با محوریت حمایت جهانی از اوکراین به بروکسل سفر کرده و قرار است جهت اطمینان برای تداوم حمایت‌های آمریکا از اوکراین با گروهی از متحدانش دیدار کند.

ماه گذشته کنگره آمریکا تحت تاثیر مخالفت جمهوری‌خواهان هیچ کمکی برای ارائه به اوکراین در قالب لایحه موقتی که جهت جلوگیری از تعطیلی دولت تصویب شد، لحاظ نکرد.

اکنون که «کوین مک کارتی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، از سمت خود برکنار شده است، کمک های آتی آمریکا به اوکراین به این بستگی دارد که چه کسی برای ریاست آتی مجلس نمایندگان این کشور انتخاب شود. در حال حاضر یکی از نامزدهای معرفی شده جهت بر عهده گرفتن این سمت از کمک به اوکراین حمایت می کند، در حالی که نامزد دیگری با ارائه کمک های نظامی بیشتر به اوکراین مخالف است.

 

منبع: فارس

شناسنامه


کدخبر: ۲۶۹۳۲۱
تاریخ: ۱۴۰۲/۷/۱۹     ساعت: ۲۱ : ۳۸
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
  • ١٩ شوال ١٤٤٥
  • Apr 28 2024