صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

ترامپ: من بهترین دوست اسرائیل در تاریخ آمریکا هستم

رئیس جمهور سابق آمریکا گفته است، که اگر سال آینده وارد کاخ سفید شود، سرنوشت رژیم صهیونیستی با ایالات متحده را متفاوت از دولت بایدن رقم خواهد زد و قول داده است اشتباهات سیاست جو بایدن در قبال این رژیم را جبران کند.

دونالد ترامپ، ادعا کرده است در صورتی که رئیس‌جمهور مجدد این کشور شود، روابطش با رژیم صهیونیستی را به شکل بهتری پیش خواهد برد و وعده داده است که «آسیب های وحشتناک» دولت بایدن را جبران کند .

به گزارش «نیوزویک» ترامپ در این سخنان برنامه‌هایش برای ارتباط رژیم صهیونیستی با آمریکا را فاش کرده و توضیح داده است که تحت تاثیر سیاست‌های او و اقدامات داخلی و خارجی‌اش، سرنوشت رژیم صهیونیستی با ایالات متحده چگونه رقم خواهد خورد.

ترامپ در مقاله‌ای که روز گذشته در نیوزویک منتشر شد، وعده ارائه سیستم دفاعی گنبد آهنین به سبک خودش را برای آمریکا داده است و بار دیگر ادعا کرد که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری، بزرگترین عملیات اخراج مهاجران در تاریخ آمریکا را رقم می‌زند.

ترامپ مجددا بر اجرای سیاست‌هایی که منجر به ممنوعیت گسترده سفر مسلمانان به آمریکا می شود، صحبت و ادعا کرده  سفر به آمریکا را برای تمام افرادی که از حماس حمایت می کنند، ممنوع خواهد کرد.

ترامپ به صراحت عنوان کرده است اگر مجددا به کاخ سفید باز گردد، صدرصد در کنار رژیم صهیونیستی خواهد بود و در تمامی موارد با این رژیم همراه خواهد شد.

اظهارات ترامپ در حمایت از رژیم صهیونیستی در حالی مطرح می‌شود که در اوایل درگیری‌های این رژیم با حماس، از عملکرد نتانیاهو انتقاد شدید کرده و حزب الله را مورد تمجید و تعریف قرار داده بود، اقدامی که با واکنش تند رقبای وی در حزب جمهوری خواه همراه شد.

اکنون ترامپ در سخنرانی جدیدش خود را «بهترین دوستی که اسرائیل تابحال در کاخ سفید داشته» توصیف کرده است و بر نقش خود در جریان مذاکره بر سر توافق ابراهیم تاکید کرده است و در عین حال رفتارهای جو بایدن را به باد انتقاد گرفته است.

ترامپ ادعا کرده است که در زمان ترک قدرتش، تحت تاثیر سیاست‌های وی، ایران به کشوری ضعیف و شکست خورده و ناامید از دستیابی به توافق هسته‌ای تبدیل شده بود.

رئیس جمهور سابق آمریکا افزوده است: پس از آن که بایدن وارد قدرت شد، تحریم های من را کاهش داد و امروز ایران بیش از سه میلیون بشکه نفت در روز تولید می کند.

ترامپ  گفته است: من اینگونه شروع به جبران خسارت های وحشتناکی خواهم کرد که جو بایدن انجام داده است و به خیانت به اسرائیل پایان می دهم. در این میان تمام جهان باید در کنار بنیامین نتانیاهو، بایستد تا بتوانند دشمنانش را شکست دهند».

در تاریخ 7 اکتبر، حماس عملیات اقصی را علیه رژیم صهیونیستی آغاز کرد و این رژیم نیز در مقابل سنگین‌ترین و شدیدترین حملات هوایی‌اش را به غزه انجام داد. نخست وزیر رژیم صهیونیستی ضمن اعلام جنگ مانع از ارسال غذا، سوخت، برق و دارو به غیرنظامیان فلسطینی شد واکنون جدا از اقدامات مرگبار هوایی، ارتشی 360 هزار نفره را برای حمله زمینی به غزه که جمعیت آن حدود 2.3 میلیون نفر است، فراخوانده است.

در آخرین اقدام، تحت تاثیر جنایات هولناک این رژیم در جریان حمله هوایی و بمباران بیمارستانی در شمال شهر غزه نیز دست کم 500 نفر به شهادت رسیدند.

 

منبع: فارس

شناسنامه


کدخبر: ۲۷۰۴۱۰
تاریخ: ۱۴۰۲/۷/۲۶     ساعت: ۱۴ : ۳۶
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Apr 27 2024