صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

بیم اتحادیه اروپا از ورود موج جدید مهاجران

وزیر مهاجرت یونان روز دوشنبه نسبت به موج جدید پناهجویان به قاره اروپا ناشی از تداوم جنگ رژیم صهیونیستی با حماس هشدار داد.

در بحبوحه درگیری رژیم صهیونیستی با حماس، «دیمیتریس کایریدیس» وزیر مهاجرت یونان روز دوشنبه گفت که اتحادیه اروپا با خطر هجوم ناگهانی مهاجران مواجه است.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» وزیر مهاجرت یونان که به ترکیه سفر کرده است، خواستار هوشیاری و همبستگی بیشتر میان کشورهای عضو اتحادیه  شد.

کایریدیس گفت، همیشه این خطر وجود دارد، اگر بی‌ثباتی در خاورمیانه گسترش یابد، همه چیز می‌تواند خطرناک شود.

وی افزود:«ما باید هوشیار باشیم، باید به عنوان اروپا به هم نزدیک شویم. ما به حفاظت بهتر از مرزها، مبارزه با شبکه های جنایتکار قاچاقچیان نیاز داریم.»

چندی قبل، مقامات یونان گفتند که 48 مهاجر را از یک قایق بادی نزدیک جزیره «لسبوس» حوالی سواحل ترکیه نجات دادند.  گارد ساحلی یونان در بیانیه‌ای اعلام کرد:«یک کشتی گارد ساحلی که در حال گشت‌زنی در خارج از جزیره بود، صبح یکشنبه این قایق را مشاهده کرد. گارد ساحلی یونان 48 خارجی را تخلیه و نجات داد.»

بر اساس این گزارش، در طول بحران مهاجرت اروپا در سال 2015، دولت‌های عضو اتحادیه اروپا برای مقابله با هجوم بیش از یک میلیون نفر عمدتا پناهجویان سوری که از ترکیه به یونان رفتند، تلاش کردند. کشورهای شمال آفریقا مانند مغرب، تونس، الجزایر، لیبی و موریتانی نیز سال‌ها شاهد تلاش‌های مهاجران عمدتا از کشورهای جنوب صحرای آفریقا برای رسیدن به اروپا هستند. در حالیکه برخی از مهاجران موفق می‌شوند به مقصد برسند، برخی دیگر اغلب در طول سفر جان خود را  از دست می‌دهند.

 ترکیه  و یونان 2 گذرگاه مهم برای پناهجویان و مهاجران غیرقانونی است که در سودای  زندگی بهتر به اروپا می‌روند.کشورهای شمال آفریقا مانندمغرب، تونس، الجزایر، لیبی و موریتانی نیز سال‌ها شاهد تلاش‌های مهاجران عمدتا از کشورهای جنوب صحرای آفریقا برای رسیدن به اروپا هستند. در حالیکه برخی از مهاجران موفق می‌شوند به مقصد برسند، برخی دیگر اغلب در طول سفر جان خود را  از دست می‌دهند.

 

منبع: فارس

شناسنامه


کدخبر: ۲۷۰۴۳۸
تاریخ: ۱۴۰۲/۸/۲     ساعت: ۱۵ : ۵۳
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Apr 27 2024