صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

جزئیات جدی درباره تاخیر حمله زمینی رژیم صهیونیستی به غزه

یک شبکه نظامی از دلایل احتمالی تاخیر رژیم صهیونیستی در حمله زمینی به نوار غزه پرده برداشت.

شبکه نظامی «فوینیا خرونیکا» در تلگرام اعلام کرد، عملیات زمینی که ارتش رژیم صهیونیستی در نظر دارد در داخل محله‌های غزه انجام دهد، می‌تواند به جنگ «همه علیه همه» منجر شود. در چنین جنگی رژیم صهیونیستی، آمریکا و متحدان عرب آن در منطقه یک طرف و ایران، قطر، یمن، لبنان، سوریه، عراق و دیگر کشورها در طرف دیگر حضور خواهند داشت.

کاملا روشن است که رژیم صهیونیستی و آمریکا آشکارا برای این نوع رویارویی آماده می‌شوند زیرا ناوهای هواپیمابر آمریکایی به دریای مدیترانه اعزام می‌شوند و به زودی سامانه دفاع موشکی «تاد» و سایر تسلیحات به رژیم صهیونیستی تحویل داده می‌شود.

پس از حمله حماس در هفتم اکتبر، رهبری رژیم صهیونیستی در 9 اکتبر اعلام کرد که 300 هزار سرباز ذخیره را برای حمله تلافی‌جویانه بسیج می‌کند، اما هنوز این تعداد نیرو در اراضی اشغالی گردآوری نشده است‌ و بعد هم بلافاصله بسیاری از مشکلات در سازماندهی، تامین و برنامه‌ریزی آشکار شد.

از سوی دیگر، بلاتکلیفی و سردرگمی در استقرار ارتش رژیم صهیونیستی بر توانایی آن در واکنش سریع به تهدیدات فعلی و تهدیدات آتی با احتمال گسترش دامنه درگیری، تأثیر می‌گذارد.

شبکه مذکور اعلام کرد، به همین منظور موضوع استقرار نیروهای تفنگداران دریایی آمریکا و 90 فروند هواپیما در منطقه به همراه ناو هواپیمابر «جرالد آر فورد» و ناوشکن‌های مجهز به موشک «تاماهاوک» در حال بررسی است.

اکثر نیروهای پیاده نظام رژیم صهیونیستی به ویژه نیروهای ذخیره، برای عملیات‌های گسترده و حتی بدتر از آن برای نبردهای شدید در مناطق غیرنظامی آماده نیستند. یگان‌های نیروهای ویژه این رژیم ممکن است از آمادگی بالایی برخوردار باشند، اما تعداد این نیروها کم است و تسلیحات ضعیفی در اختیار دارند.

این شبکه اعلام کرد، اگر جنگ میان حماس و رژیم صهیونیستی از طریق سیاسی پایان نیابد، دیر یا زود ارتش رژیم صهیونیستی باید وارد غزه شود. در عین حال، رهبری ارتش و به طور کلی رژیم از خطرات آغاز عملیات با سطح فعلی آموزش نیروها آگاه هستند. بسیج 300 هزار سرباز ذخیره این حقیقت را فاش کرد که این نیروها اطراف نوار غزه مستقر شدند، اما هیچ حرکتی ندارند.

این شبکه نظامی در پایان اینگونه نتیجه‌گیری کرد که به این نتیجه رسید که کل ماشین نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در وضعیت متوسط ​​گیر کرده است: منابع زیادی برای استقرار ارتش هزینه می‌شود، اما کافی نیست و نیروها در درگیری‌های کوچک با حماس و حزب‌الله لبنان متحمل خسارات می‌شوند.

 

منبع: ایسنا

شناسنامه


کدخبر: ۲۷۰۴۴۸
تاریخ: ۱۴۰۲/۸/۳     ساعت: ۱۱ : ۱۶
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
  • ١٩ شوال ١٤٤٥
  • Apr 28 2024