صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

فهرست خرید‌های تسلیحاتی ارمنستان از فرانسه

منابع خبری روز سه شنبه به جزئیات بیشتری از خریدهای تسلیحاتی ارمنستان از فرانسه از جمله سامانه پدافند موشکی و سامانه‌های راداری اشاره کردند.

منابع خبری روز سه شنبه به جزئیات بیشتری از خریدهای تسلیحاتی ارمنستان از فرانسه از جمله سامانه پدافند موشکی پیشرفته اشاره کردند.

به گزارش منابع خبری، ارمنستان قراردادهایی را برای خرید سه سامانه راداری «گراند مستر ۲۰۰»، دوربین دید در شب با بخش تسلیحاتی فرانسه امضا کرده است.

ارتش ارمنستان در جریان جنگ دوم قره باغ شکست سنگینی را از ارتش جمهوری آذربایجان متحمل شد و به همین دلیل مقام‌های این کشور در پی تقویت نیروهای خود برآمده‌اند.

 این کشورهمچنین برای تقویت سامانه پدافندی موشکی خود قراردادی با فرانسه برای خرید سامانه موشکی برد کوتاه «میسترال» امضا کرده است. این سامانه موشکی ویژه هدف گیری اهداف در برد کوتاه است.

«سباستین لکورنو» وزیر دفاع مسلح فرانسه  روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در شهر «پاریس» گفت ارمنستان سه سامانه راداری «مستر-200» خریداری خواهد کرد.

لکورنو در نشست خبری همراه با «سورن پاپیکیان» همتای ارمنستانی خود گفت: «این سامانه که قبلاً در اوکراین مورد استفاده قرار می‌گرفت، به دلیل قابلیت‌های کشف شناخته شده است.»

پیشتر گزارش شده بود وزیر دفاع ارمنستان به هند نیز تقاضای خرید یک نوع راکت داده است. این راکت و تجهیزات مرتبط «پیناکا» نام دارد. این سامانه می‌تواند 12 تیر موشک را در 44 ثانیه شلیک کند.هند پیشتر نیز رادار «سواتی» ساخت خود را به ارمنستان فروخته بود.

جمهوری آذربایجان، همسایه ارمنستان نیز با برگزاری رزمایش با ترکیه در حال حفظ توان رزمی خود است.

باکو مدعی است که هیچ هدف نظامی در قلمرو مستقل جمهوری ارمنستان ندارد، اما تحلیلگران منطقه بر این باورند که رزمایش نظامی ترکیه و جمهوری آذربایجان به عنوان راهبردی برای فشار بر ایروان تفسیر می‌شود و نشان می‌دهد ممکن است درگیری تازه  در راه باشد.

 

منبع: فارس

شناسنامه


کدخبر: ۲۷۰۴۵۷
تاریخ: ۱۴۰۲/۸/۳     ساعت: ۱۲ : ۳۰
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Apr 27 2024