صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

نیروهای کمکی هوایی آمریکا وارد «عین الاسد» شدند

پس از آنکه پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه و عراق در معرض ده‌ها حمله مقاومت قرار گرفتند، پنتاگون از اعزام ۹۰۰ سرباز به خاورمیانه از جمله اپراتورهای سیستم دفاع هوایی خبر داد. یک منبع امنیتی عراقی نیز روز پنج‌شنبه فاش کرد که یک هواپیمای ترابری آمریکایی در فرودگاه پایگاه هوایی عین الاسد در غرب الانبار به زمین نشست.

این منبع در بیانیه‌ای به خبرگزاری المعلومه گفت: هواپیماهای جنگی و پهپادهای آمریکایی عملیات شناسایی خود را بر فراز پایگاه هوایی عین الاسد در منطقه البغدادی در منطقه هیت در غرب الانبار، درست قبل از فرود هواپیمای ترابری آمریکایی در این منطقه تشدید کردند.

وی افزود: «پایگاه عین الاسد شاهد تحرکات غیرمعمول هواپیماهایی بود که با اقدامات احتیاطی در داخل پایگاه فرود آمدند.» وی توضیح داد: «هواپیمای نظامی آمریکایی برای تأمین حفاظت امنیتی بر فراز ساختمان پایگاه پرواز کرد.»

این مقام امنیتی عراق با اشاره به اینکه «احتمالاً این هواپیماها پس از حملات پهپادی و موشکی به پایگاه، مستشاران و سربازان را برای تقویت حفاظت پایگاه حمل می‌کنند»، خاطرنشان کرد: «پایگاه عین الاسد چند روز پس از فرود ده‌ها هواپیما در داخل ساختمان پایگاه شاهد تحرکات غیرعادی هواپیماهای ترابری بود.»

این در حالی است که خبرگزاری رویترز گزارش داد، سخنگوی پنتاگون در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت، همزمان با افزایش تنش در اراضی اشغالی، سربازان آمریکایی و متحدانش دست‌کم 12 بار در عراق و چهار بار در سوریه در هفته گذشته هدف قرار گرفته‌اند.

در مجموع 21 سرباز آمریکایی در نتیجه این حملات زخمی و اکثریت نیز از ناحیه سر دچار جراحت شدند.

ایالات متحده از زمان شروع درگیری در اراضی اشغالی در هفتم اکتبر، از جمله دو ناو هواپیمابر، کشتی‌های جنگی و جنگنده را به منطقه فرستاده است تا تلاش کند ایران و گروه‌های تحت حمایت ایران را بازدارد. تعداد نیروهای اضافه شده به منطقه هزاران نفر است.

سخنگوی پنتاگون همچنین گفت، نیروهای آمریکایی بار دیگر اوایل پنج‌شنبه در عراق هدف قرار گرفتند، اما این حمله ناموفق بود.

وی گفت: قصد ندارم اطلاعات دقیق‌تری از اینجا در مورد گروه‌های خاصی که مسؤولیت حمله به کارکنان آمریکایی را بر عهده گرفته‌اند در اختیار شما قرار دهم، به جز اینکه بگویم می‌دانیم این گروه‌ها مورد حمایت ایران هستند.

مقام‌ها می‌گویند که تدابیر آمریکایی‌ها برای حفاظت از نیروهایشان در منطقه شامل افزایش گشت‌زنی‌های نظامی ایالات متحده، محدود کردن دسترسی به تاسیسات پایگاه‌ها و افزایش جمع آوری اطلاعات از جمله از طریق پهپادها و سایر عملیات نظارتی است.

جدیدترین استقرار سربازان آمریکایی به برنامه‌های این کشور در استقرار سیستم موشکی تاد و پاتریوت ربط دارد.

 

 

منبع: ایسنا

شناسنامه


کدخبر: ۲۷۰۴۶۷
تاریخ: ۱۴۰۲/۸/۵     ساعت: ۱۱ : ۵۵
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
  • ١٩ شوال ١٤٤٥
  • Apr 28 2024