صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درباره غزه

با افزایش حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که قصد دارد نشستی اضطراری برگزار کند.

نماینده دائم برزیل در سازمان ملل که کشورش ریاست دوره‌ای شورای امنیت را به عهده دارد گفت که این شورا فردا دوشنبه نشستی را برای بررسی روند «جنگ اسرائیل و فلسطین» برگزار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری تاس، پس از اینکه رژیم صهیونیستی دیروز شنبه اعلام کرد که عملیات زمینی خود را در غزه گسترش می‌دهد، نماینده امارات درخواست تشکیل نشست شورای امنیت سازمان ملل را ارائه داد.

مجمع عمومی سازمان ملل پنج‌شنبه گذشته پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی غیرالزام‌آورِ کشور‌های عربی در مورد درگیری‌های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی را تصویب کرد و خواستار آتش‌بس بشردوستانه فوری و توقف خصومت‌ها در غزه شد. این قطعنامه جمعه شب با 120 رای موافق در مقابل 14 رای مخالف و 45 رای ممتنع به تصویب رسید. رژیم صهیونیستی و آمریکا به این قطعنامه رای منفی دارند.

دولت آمریکا هفته پیش پس از اینکه به همراه انگلیس و فرانسه دو قطعنامه برزیل و روسیه برای برقراری آتش‌بس موقت در غزه و تسهیل ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه را وتو کرد، به اعضای شورای امنیت سازمان ملل پیش‌نویس قطعنامه‌ای ارائه داد که بیشتر بر ادامه جنگ و حمایت بیشتر از رژیم صهیونیستی تأکید می‌کرد؛ چین و روسیه این قطعنامه را وتو کردند

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

شناسنامه


کدخبر: ۲۷۰۴۷۵
تاریخ: ۱۴۰۲/۸/۷     ساعت: ۱۱ : ۵۰
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
  • ١٩ شوال ١٤٤٥
  • Apr 28 2024