صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

تل‌آویو به دنبال تمدید آتش‌بس

شبکه تلویزیون رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه، ۲۹ نوامبر در گزارشی اعلام کرد که تلاش‌هایی در اسرائیل برای تمدید آتش‌بس پس از پایان دو روز دیگر آتش‌بس وجود دارد.

«امیر باترشالوم»، تحلیلگر مسائل امنیتی در شبکه 12 تلویزیون اسرائیل هم در این باره گفت: تفاهماتی در مورد روزهای هفتم و هشتم آتش بس وجود دارد که نشان می دهد ممکن است آتش‌بس وارد روزهای نهم و دهم خود شود. 

این تحلیلگر اسرائیلی در ادامه گفت: ارزیابی مقامات اسرائیل این است که آتش بس برای آزادی زندانیان بیشتری برای دو روز دیگر تمدید شده و پس از آن در پایان هفته جاری، جنگ از سر گرفته خواهد شد.

روزنامه «یدیعوت آحارونوت» در گزارش دیگری به نقل از یک مقام سیاسی کابینه تل‌آویو نوشت: «اگر پیشنهادی برای تمدید آتش بس برای بیش از 10 روز وجود داشته باشد، آن را بررسی خواهیم کرد».

طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی دوشنبه شب، 27 نوامبر در روز چهارم آتش‌بس اول، بر سر تمدید این توافق در نوار غزه به مدت دو روز دیگر با همان شرایط قبلی یعنی آتش‌بس میدانی، تبادل زندانی و ورود کمک‌های بشردوستانه به توافق رسیده‌اند.

روزنامه عبری «هاآرتص» امروز در گزارش از مخالفات‌ها با تمدید آتش‌بس نوشت: «برخی از اسرائیلی‌ها می‌ترسند که تمدید طولانی‌مدت آتش‌بس، باعث نفوذ بیش از حد حماس بر روحیات و وضعیت روانی اسرائیلی‌ها شود؛ در نهایت، اسرائیل باید بین آزادی زندانیان بیشتر یا ممانعت از فدرت حماس در دیکته کردن یک روحیه متفاوت، به اسرائیل تصمیم بگیرد».

 

منبع: فارس

شناسنامه


کدخبر: ۲۷۰۵۰۰
تاریخ: ۱۴۰۲/۹/۱۲     ساعت: ۱۱ : ۳۷
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
  • ١٩ شوال ١٤٤٥
  • Apr 28 2024