صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

عراق قصد دارد پهپاد شناسایی تولید کند

رئیس سازمان صنعتی سازی نظامی عراق اعلام کرد که این کشور درحال بومی سازی تولید پهپاد شناسایی است.

مصطفی عاتی، از تولید خودروهای زرهی و مدل جدید خودروهای جنگی و دوربین دوچشمی به عنوان بخشی از برنامه سال آینده رونمایی و اعلام کرد در آینده شاهد تولید یک مدل عراقی از پهپادهای شناسایی باید بود.

براساس گزارش الفرات نیوز، عاتی در بیانیه‌ای گفت: این سازمان شروع به تولید مهمات سبک برای سلاح‌ها و تپانچه‌های غربی و شرقی کرده است که در بزرگترین کارخانه‌ها تولید می‌شد.

او افزود: سال آینده شاهد تولید نارنجک، نوع خودرو‌های زرهی رزمی و پروژه‌های مرتبط با وسایل الکترونیکی، ارتباطات و محصولات غیرنظامی و نیز احیای توپخانه و توپخانه سنگین با افتتاح دو کارخانه مهمات و سلاح‌های متوسط ​​و توسعه مهمات سبک با مشارکت بخش خصوصی به دلیل تقاضای زیاد نیرو‌های امنیتی خواهیم بود.

عاتی در خصوص سرمایه‌گذاری‌ها گفت: استفاده از پهپادها در همه کشور‌های جهان حائز اهمیت است و تنها به موضوعات نظامی محدود نمی‌شود، زیرا در نظارت بر خطوط برق و ارتباطات، تاسیسات نفتی، کشاورزی، سم پاشی و نظارت بر مرز‌ها نیز کارایی دارد.

این مقام عراقی افزود: بسیاری از کشور‌های همسایه عراق به دنبال بومی سازی صنایع نظامی در انواع مختلف بوده اند، به جز صنایع بزرگ که نیاز به تولید ندارند که امنیت، قدرت و حاکمیت را در این زمینه فراهم می‌کند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

شناسنامه


کدخبر: ۲۷۰۵۰۱
تاریخ: ۱۴۰۲/۹/۱۲     ساعت: ۱۱ : ۴۳
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
  • ١٩ شوال ١٤٤٥
  • Apr 28 2024