صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

درخواست دموکرات‌ها از بایدن برای تحت فشار قرار دادن اسرائیل

شبکه خبری ان‌بی‌سی نیوز آمریکا گزارش داد که تعدادی از قانونگذاران دموکرات از «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا می‌خواهند که رژیم صهیونیستی را برای تغییر روند مسیر خود در غزه تحت فشار قرار دهد.

در گزارش این شبکه خبری آمده است: «قانون‌گذاران دموکرات هشدار داده‌اند که افزایش تعداد قربانیان غیرنظامی، هدف نابودی حماس را تضعیف می‌کند».

این قانون‌گذاران نگرانی شدید خود را از راهبرد نظامی کنونی کابینه نتانیاهو در غزه ابراز داشته‌اند.

همزمان با افزایش فشار افکار عمومی جهان برای متوقف کردن ماشین کشتار رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان غزه، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا جوزپ بورل در رشته پیامی در ایکس خواستار وقفه بشردوستانه شد. 

بورل در این پیام اعلام کرد: همانطور که وزرای خارجه فرانسه، آلمان و انگلیس اشاره کرده‌اند، تعداد بسیار زیادی از غیرنظامیان در غزه کشته شده‌اند. قطعاً شاهد عدم تمایز وحشتناک در عملیات نظامی اسرائیل در غزه هستیم. 

در حالی که شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی در غزه از 19 هزار نفر فراتر رفته که 70 درصد آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا باز هم از درخواست برای آتش‌بس خودداری کرد. 

پیش‌تر نماینده بلژیکی پارلمان اروپا در اظهاراتی در این نهاد، اتحادیه اروپا را به دلیل حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی و ارسال تسلیحات برای این رژیم، همدست اسرائیل در قتل‌عام بیش از 7700 کودک فلسطینی در غزه دانست.

 از آغاز حملات، سران اتحادیه اروپا همسو با آمریکا به بهانه آنچه «حق دفاع اسرائیل» می‌خوانند، از اقدامات رژیم صهیونیستی حمایت و با آتش‌بس مخالفت کرده‌اند؛ حمایتی که بارها داد نماینده ایرلندی پارلمان اروپا میک والاس را هم درآورده و گفته اسرائیل بدون حمایت آمریکا نمی‌توانست در غزه نسل‌کشی کند. 

 

منبع: فارس

شناسنامه


کدخبر: ۲۷۱۵۱۳
تاریخ: ۱۴۰۲/۹/۲۹     ساعت: ۱۰ : ۴۶
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
  • ١٩ شوال ١٤٤٥
  • Apr 28 2024