صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

واکنش مسکو به گزارش نیویورک‌تایمز از شبکه جاسوسی «سیا» در اوکراین

سخنگوی کرملین در واکنش به گزارش روزنامه آمریکایی مبنی بر جاسوسی سیا از روسیه با استفاده از اوکراین، گفت واشنگتن از سال‌ها پیش در اوکراین اقدامات خرابکارانه‌ای علیه روسیه ترتیب داده است.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در واکنش به گزارش نیویورک‌تایمز درباره استفاده سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) از اوکراین برای جاسوسی از روسیه گفت: سازمان سیا حتی قبل از (کودتای «میدان» در) 2014 نیز در آنجا حضور داشت و افرادی را برای اقدامات خرابکارانه علیه روسیه استخدام و تربیت می‌کرد.

نیویورک‌تایمز به نقل از چندین مقام فعلی و سابق ایالات متحده، اوکراین و اروپا نوشت از سال 2014 با کودتای «میدان» در اوکراین، آمریکا با سازماندهی و تامین مالی شبکه‌ای از پایگاه‌های مخفی در قلمروی اوکراین، کی‌یف را به بخشی از «ائتلاف مخفی» خود علیه مسکو بدل کرده است.

روزنامه‌نگاران نیویورک‌تایمز در بازدید از یکی از این پایگاه‌های عملیاتی واقع در پناهگاهی زیرزمینی، گزارش دادند که از این مکان برای شنود ارتباطات نظامی روسیه و نظارت بر حملات پهپادها در خاک روسیه استفاده می‌شود. نیویورک‌تایمز به نقل از ژنرال «سرگئی دوورتسکی» یک مقام ارشد اطلاعاتی اوکراین گزارش داد که این پایگاه توسط سیا تامین مالی و تجهیز شده است.

 

منبع: ایسنا

شناسنامه


کدخبر: ۲۷۱۵۸۰
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۲/۷     ساعت: ۱۹ : ۱۶
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Apr 27 2024