صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

همه چیز درباره چین و چروک‌های پنجه کلاغی

درگزارش زیر به معرفی چند روش خانگی برای درمان چین و چروک‌های پنجه کلاغی می‌پردازیم.

بالاخره یک روز اتفاق می‌افتد. یک روز صبح که ممکن است در 20 سالگی باشید یا 40 سالگی، از خواب بیدار می‌شوید، خود را در آینه نگاه می‌کنید و گوشه داخلی و خارجی چشمان خود چروک‌های ریزی را می‌بینید، به این چروک‌ها به اصطلاح چروک‌های پنجه کلاغی می‌گویند. در ادامه به شما نحوه به تعویق انداختن و درمان چروک‌های پنجه کلاغی را خواهیم گفت.

در معرض آفتاب قرار نگیرید
وقتی صحبت از چین و چروک می‌شود، همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. چین و چروک‌های پنجه کلاغی هم از این قاعده مستثنا نیستند پس بهتر است از عواملی که سبب ایجاد این چروک‌ها می‌شود جلوگیری کنیم.

هیچ چیز به اندازه اشعه uv خورشید به پوست آسیب نمی‌رساند. این اشعه الاستین را از بین می‌برد و تولید کلاژن را که برای جوان و لطیف نگه داشتن پوست شما ضروری است، کاهش می‌دهد پس سعی کنید همیشه هنگامی که به بیرون منزل می‌روید، چه آسمان آفتابی باشد یا بارانی، حتما از ضد آفتاب متناسب با پوست خود استفاده کنید.

بالا رفتن سن
شما نمی‌توانید بالا رفتن سن خود را متوقف کنید. در حقیقت از 21 سالگی به بعد هر سال پوست شما یک درصد کلاژن از دست می‌دهد.

در ابتدا متوجه این مسئله نخواهید شد، چون مقدار آن بسیار ناچیز است، اما بعد از گذشت چندین سال می‌فهمید خاصیت الاستیکی پوست‌تان کم شده است. با بالاتر رفتن سن خود سعی کنید هر چه کمتر چشمان خود را جمع و همیشه در معرض آفتاب از عینک آفتابی استفاده کنید.

استعمال دود ممنوع
این که کشیدن سیگار و قلیان مضر است بر کسی پوشیده نیست، اما اگر خانمی بداند استفاده از دود او را پیر می‌کند و باعث می‌شود پوستش چروک شود فکر نکنم سراغ دود برود. طبق آخرین تحقیقاتی که در این زمینه وجود دارد، خانم‌هایی که سیگار و قلیان می‌کشند، خیلی زودتر از دوستان خود که اهل دود نیستند پیر می‌شوند.

پس اگر اهل کشیدن سیگار و قلیان هستید، بهتر است همین امروز آن را کنار بگذارید تا از ایجاد انواع چروک‌ها و به خصوص چروک‌های پنجه کلاغی جلوگیری کنید.

یائسگی
هنگام یائسگی شما استروژن زیادی از دست می‌دهید و از دست دادن این استروژن‌ها باعث به وجود آمدن چین و چروک‌ها می‌شود. بهترین کاری که می‌توانید در این زمینه انجام دهید این است که با پزشک خود مشورت و در صورت صلاحدید ایشان از دارو‌های هورمونی استفاده کنید.

    درمان خانگی چروک‌های پنجه‌کلاغی
    روش‌های مختلفی مثل بوتاکس، مزوتراپی و زدن فیلر برای از بین بردن چروک‌های پنجه کلاغی وجود دارد، اما در این جا به معرفی چند روش خانگی برای درمان این چروک‌ها می‌پردازیم:

روغن نارگیل
روغن نارگیل یکی از معجزه‌گر‌های پوست صورت محسوب می‌شود. چند قطره روغن نارگیل را به آرامی روی خطوط پنجه کلاغی بریزید و آن قسمت را ماساژ دهید. بهتر است برای تاثیر بیشتر قبل از خواب این کار را تکرار کنید.

ویتامین E
ویتامین e یکی از مهم‌ترین آنتی‌اکسیدان‌ها برای جوان سازی پوست محسوب می‌شود. محتوای چند عدد کپسول ویتامین e را خالی کنید و قبل از رفتن به رخت خواب روی چروک‌ها بزنید.

آلوئه ورا
آلوئه ورا را می‌توان مهم‌ترین درمان طبیعی برای بهبود اختلالات پوستی دانست. آلوئه ورا برای بهبود چروک‌ها نیز موثر است. می‌توانید به مدت 20 دقیقه ژل آلوئه ورا را روی محل چروک بگذارید و معجزه آن را ببینید.

سفیده تخم مرغ
سفیده تخم مرغ دشمن چین و چروک هاست، سفیده تخم مرغ را روی پوست بگذارید و تا زمانی که خشک شود صبر کنید. بعد آن را با آب گرم بشویید. به مدت دو بار در هفته این کار را تکرار کنید.

منبع: خراسان

شناسنامه


کدخبر: ۲۲۷۵۱۱
تاریخ: ۱۳۹۹/۶/۲۴     ساعت: ۲۰ : ۵
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: وب گردی       زیرسرویس: وب گردی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
  • ١٩ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 29 2024