صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

ثبت مکان‌هایی ترسناک و عجیب در کویر

کویرها به دلایل زیادی باعث ایجاد رعب و وحشت می‌شوند. اولین موضوع، گرماست (حداقل در بیشتر مکان‌ها). سپس، به سرمای یخبندان در شب باید اشاره کرد. اما این واقعیت نیز هست که درباره مناظر کویری چیزهای ناشناخته بسیاری وجود دارد که ما اطّلاعی از آن نداریم. حتی اگر دانشمندان در مورد آنچه در کویرها زندگی می‌کنند و در کمین ما هستند، اطلاعات بسیاری داشته باشند؛ باز هم دانش در مورد تمام جزئیات کویر غیرممکن است.

از موجودات ترسناکی که کویرهای سراسر دنیا را خانه خود می‌دانند گرفته تا تصاویر غیر قابل توضیح و مشاهده موجودات بیگانه، چیزهای بسیار ترسناکی هستند که در این مکان‌ها دیده می‌شوند. البته چیزهای زیادی هست که فقط به نظر عجیب و غریب می‌آیند، حتی به نظر می‌رسد، این ذهن ماست که ما را فریب می‌دهد. با این اوصاف، هنگام بررسی این 20 عکس ترسناک از کویرهای سراسر جهان در این مطلب با احتیاط پیش بروید. ممکن است بخواهید در مورد سفر جاده‌ای آینده خود تجدید نظر کنید. ​

اسکلت‌ها در صحرای آتاکاما (Atacama) حکمرانی می‌کنند

حتی کسانی که این تصویر را در سایت ردیت (Reddit) به اشتراک گذاشته‌اند، کمی ترسیده بودند. آن‌ها تنها اشاره کردند که این ضربه ناگهانی از صحرای آتاکاما در آمریکای جنوبی آمده، اما هیچ متنی در این مورد ارائه ندادند. تصور کنید هنگام پیاده‌روی در کویر با این سناریوی غم‌انگیز و ترسناک برخورد می‌کنید!​

خرس‌های صحرایی گونه خاصی هستند؟ ​


این خرس بیچاره روزهای بهتری را دیده، اما تعجب ما از این بود که چطور از این کویر سردر آورده است. ممکن است او ژست عکاسی گرفته باشد، اما چیزی به ما می‌گوید که این خرس دوران سختی را در کویر گذرانده است و به نظر نمی‌رسد برای گرفتن عکس  در کنار این جاده کویری ژست گرفته باشد.

شن و ماسه‌ها شهرهای امارت متحده عربی را می‌خورند

تایمز هند (Times of India) می‌گوید: شهر ارواح المادام (Al Madam) در امارات‌متحده‌عربی زمانی یک دهکده کوچک بود اما این روزها توسط شن و ماسه‌ها بلعیده شده است. نکته جالب اینکه، المادام تنها 60 کیلومتر با دبی فاصله دارد. دوست دارید یک سفر ماجراجویانه به این دهکده ارواح داشته باشید؟

گورستان‌ها به اندازه کافی ترسناک هستند!

گورستان گرافتون (Grafton) در گرافتون، تضاد شدیدی با آسمان آبی روشن و پس‌زمینه‌های زیبای کویر دارد. با توجه به اینکه قدمت این سنگ قبرها بسیار قدیمی است، به نظر می‌رسد کسی به آنها علاقه زیادی دارد، زیرا بسیار تمیز هستند.

شهر کولمانسکوپ (Kolmanskop) با یک تاریخ شگفت‌انگیز
 

شهر کولمانسکوپ در صحرای نامیب قرار دارد که در سال 1954 پس از خشک شدن معادن الماس رها شد. نشنال جئوگرافیک توضیح می‌دهد از خانه‌هایی که روزگاری در آن فردی زندگی می‌کرده، تنها خانه‌های متروکه و پر از ماسه باقی مانده که اغلب، عکاسان را به اعماق خود می‌کشانند.

اما بازماندگان ترسناک هستند!

شن و ماسه‌ خانه‌های متروکه کولمانسکوپ جالب بود؟ شن و ماسه‌هایی که خانه‌ها را پر کرده‌اند، یک عکس زیبا برای عکاسی ایجاد می‌کنند. اما یک وان حمام روی تپه شنی، خیلی ترسناک به نظر می‌رسد. آیا مردم از آن فرار می‌کنند؟ چرا کسی خانه‌ها را خراب نکرد یا سعی نشده که آن‌ها را حفظ کنند؟ سوالات زیادی وجود دارد!

صحرای نامیب، مهد درختان سوخته

آیا کسی دیگری جز من، دست و پا‌هایی که از شن و ماسه بیرون زده را می‌بیند؟ خیر؟ تنها من این دست و پاها را می‌بینم؟ بسیار خوب! صحرای نامیب نه تنها درختان مرده را به بازدیدکنندگان خود ارائه می‌دهد بلکه تصویری از آخرالزمان نیز ارائه می‌دهد.

چیزی پنهان در صحرای نامیب
براساس گزارش دیلی‌میل (Daily Mail)، ماری که به سختی می‌توانید در اینجا ببینید، مار افعی پرینگویی (Peringuey) هست. این یک مار سمی و زهرآگین است که از صحرای نامیب در آفریقا می‌آید. من حتی نمی‌توانم برخورد تصادفی با این مار را تصور کنم. البته خوشبختانه آنها، موجودات بسیار کوچک را می‌خورند. اما با این وجود باید بسیار مراقب باشید.

آثار هنر سانتورینی (Santorini)، تفسیری وجود دارد؟​

 من نمی‌خواهم در حالی که در صحرا هستم، از کنار این آثار هنری عبور کنم. اما در سانتورینی، جزیره‌ای در دریای اژه، ماجراجویی با این آثار هنری برخورد کرد. او در وب‌سایت Busy.org نوشته بود که چقدر به نظرش این آثارهنری، عجیب بودند، انگار او توسط چیزهای عجیب و غریب مورد حمله قرار گرفته‌ است.

منطقه 51 به دلایل بسیاری ترسناک است

به گزارش رویترز (Reuters) و علاقه‌مندان به میم (ایده، رفتار یا روشی که از طریق فرهنگ از فردی به فرد دیگر منتشر می‌شود) مشخص شده که پایگاه آمریکا در صحرای نوادا اسرار زیادی دارد. علاوه بر آزمایش‌ها و مشاهده موجودات عجیب و بیگانه، آزمایش‌های نظامی نیز در اینجا انجام می‌شود و این موضوع کمی ناراحت‌کننده است.

گنبد‌های متروکه که نیاز به کمی توضیح دارد

این گنبدهای متروک خیلی وحشتناک هستند، اما داستان پشت آنها ممکن است، کمی خیال شما را راحت کند. اطلس آبسکورا (Atlas Obscura) توضیح می‌دهد که این گنبدها در آریزونای آمریکا، در ابتدا قرار بود یک مرکز تولید رایانه باشند، اما ساخت آنها هرگز به پایان نرسید.

ساختمان‌های وحشتناک پارک ملی بیگ بند (Big Bend)

در پارک بیگ بند تگزاس، ساختمان‌های متروکه عجیب و غریبی وجود دارند که در چشم‌انداز کوه دیده می‌شوند. نکته عجیب اینکه مردم می‌توانند از این پارک ملی بازدید کنند، بنابراین این پارک مانند دیگر جاذبه‌های کویری، خارج از محدوده بازدید نیست. همین موضوع باعث تعجب بازدیدکنندگان می‌شود که چرا آنها دیگر از ساختمان‌ها استفاده نمی‌کنند.

ایستگاه نیروی هوایی بورن (Boron) با تاریخچه عجیب

پایگاه نیروی هوایی بورن به عنوان یک پایگاه نیروی هوایی آغاز به کار کرد. اما بعدها، در سال 1975 به یک زندان فدرال تبدیل شد. این زندان تا سال 2000 به عنوان یک زندان باز و فعال باقی ماند. اما اکنون، به طرز وحشیانه‌ای در حال خراب و متروکه شدن است. ​

استخوان‌های قایق‌های زنگ زده در کویری از ازبکستان

پاتریوت لیجر(Patriot Ledger) گزارش می‌دهد که این قایق‌های زنگ‌زده در قبرستان کشتی موئناک در ازبکستان قرار دارند. مدت‌ها پیش، این شهر، یک بندر ماهیگیری در حاشیه دریای آرال (‏دریاچه)‏ (Aral Sea) بود، اما اکنون آبی باقی نمانده است. غم‌انگیزترین قسمت اینکه آب برای آبیاری منحرف شده، بنابراین این فضای وحشتناک توسط انسان ساخته شده که آسیب شدیدی به منطقه وارد کرده است.

ادای احترام به مکس دیوانه ( Mad Max) برای طوفان‌هایی که متوقف نمی‌شوند!

میرور (Mirror) گزارش داد که در طول برنینگ من (Burning Man)، گروهی از طرفداران مکس دیوانه برای آشوب و ایجاد ترس در صحرا دور هم جمع شدند.آنها زمانی که طوفان شروع شد نیز مهمانی را به پایان نرساندند و آنجا ماندند. به نظر شما پایان این مهمانی چه شد؟ یک عکس عجیب و غریب از مهمانی، که شبیه به یک طوفان برفی بود.

یک نفر پیکسار (Pixar) را به اینجا بیاورد

این فرودگاه متروکه در کالیفرنیا باعث می‌شود فکر کنیم که یک فیلم انیمیشن کودکانه راه خود را اشتباه رفته است. این هواپیماهای باز و لاشه‌هایی که آنها را احاطه کرده‌اند، کمک می‌کند تا اطراف ‌آنها گردش کنیم. روشنایی نیز در اینجا وجود ندارد. بازدید از این مکان بسیار ناخوشایند است.

مرد یوکا (Yucca) داستان کابوس‌ها است

مرد یوکا مانند یک یتی (Yeti) یا بیگ‌فوت (Big Foot)، یک داستان بلند است که در کالیفرنیا تعریف می‌شود. این فقط یه درخت شبیه به انسان نیست. لانگ ردز (Long Reads) توضیح می‌دهد که این داستان بسیار شبیه به یک شارلوچ (Sasquatch) (نام دیگر Bigfoot) است و از دهه 1970 گزارشات در زمینه مشاهده این مرد وجود دارد.

یک خانه جن‌زده و متروکه‌ در بزرگراه

از عنوان این تصویر احساس بدی دارید؟ آخرین ماجراجو (Last Adventurer) می‌نویسد: این عکس که در صحرای کالیفرنیا گرفته شده، شهر ارواح بالارات (Ballarat) را اثبات می‌کند. در اینجا دیگر شهری وجود ندارد و آنجا قبلا مرکز تامین مین منطقه بوده است. از سال 1917 که آخرین ساکنان (‏به جز یک سرپرست)‏ شهر را ترک کردند، این شهر رو به ویرانی رفت. ​

نامیبیا، مکانی را برای زنده ماندن می‌سازد! ​

به نظر، مارها و درختان شبیه به اسکلت کافی نبودند، نامیبیا مهد برخی از مناظر بسیار زیبا و خیال‌انگیز است. به طور مثال، این فسیل عجیب و غریب، به نظر می‌رسد بخشی از یک اسکلت غول پیکر است.

زمین‌های بایر بتونی ایران، ما را از اینجا بیرون می‌کند!

 

در دشت‌های خشک و گرد و خاک گرفته ایران، سرزمین بایر و بی‌درخت وجود دارد. مورد نگران‌کننده‌ای در مورد ساختمان‌ها وجود دارد. این ساختمان‌ها به منظور اسکان خانواده‌ها و مشاغل پر رونق ساخته ‌شده بودند و حالا همه‌ آنها خالی و درحال از هم پاشیده هستند. 

 

منبع: لست سکند

شناسنامه


کدخبر: ۲۳۷۵۸۵
تاریخ: ۱۳۹۹/۹/۲۷     ساعت: ۹ : ۳
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: وب گردی       زیرسرویس: وب گردی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
  • ٩ شوال ١٤٤٥
  • Apr 18 2024