صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

پاسخ محسن هاشمی به نظر پلیس درباره مشکلات امنیتی زیست شبانه

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به تصویب مصوبه مربوط به شهر بیدار درباره مخالفت پلیس با این موضوع گفت: ان‌شاءالله نیروی انتظامی و هیئت تطبیق با بررسی مجدد در تغییراتی که در این طرح داده شده است نظراتشان مثبت خواهد شد و مشکلی را شاهد نخواهیم بود.

محسن هاشمی در جمع خبرنگاران درباره جلسه امروز شورا اظهار کرد: جلسه دیروز شورای شهر تهران به‌دلیل بررسی و تصویب لوایح مرتبط با عوارض شهری یکی از پربارترین جلسات بود، همچنین دو طرح و لایحه مربوط به تهران بیدار یا همان زیست شبانه و تخفیف‌های ویژه شهرسازی جهت ساخت هتل مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و اعضای شورا نظرات‌شان را مطرح کردند.
وی با اشاره به بررسی طرح شهر بیدار گفت: این طرح مربوط به زیست شبانه است که بر اساس آن قرار است چند نقطه از شهر که دچار شب‌مردگی هستند و دارای فضای مناسب برای این امر هستند انتخاب شوند تا مورد استفاده قرار گیرد. این طرح باعث می‌شود هم به اهداف مورد نظر فرهنگی دست یابیم و شب‌مردگی در شهر از بین برود، همچنین تأکید ما بر این است که با اجرای این طرح زندگی مردم با آسیب روبه‌رو نشود.
هاشمی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه پیش از این هیئت تطبیق فرمانداری قضیه زیست شبانه را رد کرده است و ناجا اعلام کرد این موضوع امکان تأمین امنیت ندارد،‌ گفت: در زمان حاضر این مسئله مربوط به نقاط محدودی از تهران است و ان‌شاءالله نیروی انتظامی و هیئت تطبیق با بررسی مجدد در تغییراتی که در این طرح داده شده است نظراتشان مثبت خواهد شد و مشکلی را شاهد نخواهیم بود.
وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره مشکلات پارک حاشیه‌ای در پایتخت ابراز کرد: این‌که برخی از شهروندان از جمله کسبه و برخی صاحبان املاک و همچنین برخی از ارگان‌های دولتی از فضاهای عمومی شهر به‌عنوان فضای اختصاصی استفاده می‌کنند که غیرقانونی است و جرم محسوب می‌شود، به‌نظرم شهرداری و ناجا اقتدار لازم را در برخورد با این موضوع ندارند و باید این موضوع برطرف شود.
رئیس شورای شهر تهران درباره اختصاص سند اتوبان همت به شهرداری گفت:‌ اکثر نقاط تهران سند مربوطه را برای شهرداری دارد ولی بعضی بر اساس این اسناد شکایت می‌کنند و دادگاه می‌روند که بخش حقوقی شهرداری پیگیر این گونه امور است.

 

منبع: تسنیم

شناسنامه


کدخبر: ۲۴۵۴۹۲
تاریخ: ۱۳۹۹/۱۱/۸     ساعت: ۸ : ۵۲
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: وب گردی       زیرسرویس: وب گردی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
  • ١٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 19 2024