صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

تشکیل ۳۰۰ گروه امر به معروف و نهی از منکر در سپاه تهران

معاون اجتماعی سپاه تهران گفت: حکم فعالیت برای ۳۰۰ گروه آمر به معروف و ناهی از منکر صادر شده است و مورد حمایت قضایی و حقوقی قرار گرفته اند.

سردار حسن حسن زاده عصر دوشنبه در سومین گردهمایی مسئولان گروه‌های جهادی مطالبه گر امر به معروف و نهی از منکر استان تهران در سپاه محمد رسول الله اظهار داشت: ظرفیت های بسیاری در بسیج و سپاه وجود دارد که ما نتوانستیم خیلی از این موارد را شناسایی کنیم و در گستره امر به معروف و نهی از منکر استفاده کنیم.
وی افزود: یکی از این ظرفیت های توسعه یافته در بسیج کارمندی، محلات، اقشار، اصناف و سایر گروه هاست که باید فعال شوند تا جامعه به سمت مانایی و حیات بخشی به نظام در مسیر درست حرکت کند.
فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ ادامه داد: امر به معروف در حوزه بسیج کارمندی می تواند در قالب خدمت و به مردم و معطل نکردن ارباب رجوع قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه برای فعالیت های بزرگ امر به معروف در جامعه نیاز به حرکت عمومی داریم گفت: باید این حرکت از سوی عموم مردم ایجاد شود تا در عرصه بین المللی الگو باشیم.
حسن زاده خاطر نشان کرد: به گفته حضرت امام خمینی (ره) یکی از بزرگترین نهی از منکرها مبارزه با رژیم طاغوت و سرنگونی آن و تشکیل نظام انقلاب اسلامی بود از این رو اگر کسی به هر نحوی قدمی برای تضعیف نظام بردارد منکر، و اگر کسی در مسیر تعالی کشور و نظام اقداماتی انجام دهد در مسیر معروف قرار گرفته است.
وی ابراز داشت: دایره امر به معروف و نهی از منکر باید وسیع باشد و نباید خودمان و دیگران را محدود به چند موضوع خاص کنیم ضمن اینکه در این مسیر سختی های زیادی وجود دارد که باید آنها را پشت سر گذاشت.
فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ با بیان اینکه شهید سلیمانی شهید جهانی امر به معروف و نهی از منکر بود گفت: حاج قاسم سلیمانی یک قهرمان جهانی بود که به مبارزه با داعش و استکبار جهانی به عنوان بزرگترین نهی از منکر پرداخت.
وی بیان داشت: سردار مهربانی ها به ایجاد آرامش و صلح و زندگی در کشورهای اسلامی به عنوان بزرگترین معروف ها کمک کرد و شاهد آثار و نتایج آن در عرصه بین المللی هستیم.

حمایت قضایی و حقوقی از آمران به معروف می شود
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تهران نیز در این گردهمایی گفت: با تعامل مراجع قضایی و دادستان استان تهران حمایت های قضایی و حقوقی از آمران به معروف و ناهیان از منکر پیگیری می شود.
سردار محمدرضا یزدی افزود: مراجع قضایی همراه با آمران و ناهیان هستند و درخواست های این قشر را توسط این ستاد مطالبه می کنیم.
وی با اشاره به حمایت های مادی و معنوی نیز اظهار داشت: برای اجرای طرح های آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت های خوبی در نظر گرفته شده است که به صورت جدی تر این مباحث را دنبال خواهیم کرد.
وی خاطرنشان: ایجاد ساختار روند خاصی دارد که نیاز به زمان است.

آمران به معروف و ناهیان از منکر مجوز فعالیت دریافت کرده اند
جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تهران نیز در این گردهمایی گفت: برای رسمیت بخشیدن به فعالیت های آمران به معروف و ناهیان از منکر مجوز صادر شده است ضمن این که برای این مجوز ها شاخصه هایی تعریف شده است که مدنظر قرار می گیرد.
حجت الاسلام حامد فاطمی‌روش افزود: سالانه باید گزارش های عملکرد آمران و ناهیان به ستاد ارائه شود تا مجوزهای آنها تمدید شود.
وی با بیان اینکه در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تهران دو بخش عمده وجود دارد گفت: یکی احیای این امر حسنه و الهی و دیگری رفع موانع آن است.
جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تهران ادامه داد: در احیای امر به معروف با یک فعالیت فرهنگی روبرو هستیم و نهادهای مختلف باید به آن توجه ویژه داشته باشند و وارد صحنه شوند.
به گفته وی، اقتضای احیای امر به معروف حضور همگانی مردم در این عرصه است که در اینجا به هیچ عنوان بحث احزاب یا اقشار یا قومیت خاصی مطرح نیست.

300 گروه امر به معروف و نهی از منکر در سپاه تهران شکل گرفته است
معاون اجتماعی سپاه تهران نیز در این گردهمایی بیان داشت: حکم فعالیت برای این تعداد از گروه ها صادر شده است و مورد حمایت قضایی و حقوقی قرار گرفته اند.
وی ادامه داد: روزانه هر کدام از این آمران به معروف و ناهیان از منکر 12 مورد تذکر لسانی ارائه می کنند.
وحید امیریان با اشاره به ارتباط سپاه با مراجع قضایی و انتظامی گفت: اگر به آمران معروف توهینی صورت گیرد با هماهنگی ها و تعامل، نیروی انتظامی استان و مراجع قضایی برخورد خواهند کرد.
وی گفت: ضمن اینکه آموزش هایی به آمران به معروف و ناهیان از منکر ارائه می شود تا از خطاها جلوگیری شود زیرا خطاها تبعاتی را به وجود می آورد.
سومین گردهمایی مسئولان گروه‌های جهادی مطالبه گر امر به معروف و نهی از منکر استان تهران با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد رییس ستاد امر به معروف ونهی از منکر استان تهران و سردار حسن حسن زاده فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ و آمران به معروف و ناهیان از منکر عصر دوشنبه برگزار شد.

 

منبع: ایرنا

شناسنامه


کدخبر: ۲۴۵۵۱۷
تاریخ: ۱۳۹۹/۱۱/۹     ساعت: ۱۰ : ۳۱
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: وب گردی       زیرسرویس: وب گردی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
  • ٩ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 19 2024