صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

تاسیس درمانگاه امام رضا (ع) در شاخ آفریقا

قائدی از راهیابی مستند «شاخ افریقا» در جشنواره abu (اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه) سال ۲۰۲۰ در بخش مستند خبر داد.

زهرا قائدی در گفتگو با سرزمین ارتباطات درباره راه یابی برنامه «شاخ افریقا» به جشنواره abu گفت: «شاخ افریقا» قصه پزشک بدون مرز است. برنامه شاخ آفریقا یک برنامه مستندی راجع به زندگی دکتری است که در کودکی چوپان بوده و پس از رفتن به جبهه جانباز می شود . در طول دوران زندگی اش آدم های مختلفی حضور دارند که تصمیم می گیرد متخصص پوست شود و وقتی فارغ التحصیل می شود تصمیم می گیرد به جای اینکه در مرکز خصوصی کار کند در اورژانس فعالیت داشته باشد و در اورژآنس شهر خود مشغول می شود. وی پس از اینکه تخصص خود را می گیرد برای خدمت رسانی به مناطق محروم می رود. پس از آن به پیشنهاد هلال احمر به آفریقا دعوت شده و در آنجا خدمت می کند که به پزشک بدون مرز سید ناصر عمادی معروف است.
وی افزود: قصه این مستند در آفریقا است  و کارهایی که در آنجا اتفاق می افتد که آن نقطه اوج مستند زمانی است که به دکتر پیشنهاد هزینه هنگفتی برای چند ماه حضورشان برای کار می دهند که ایشان مبلغ را قبول نمی کنند و می گویند بجای این اتفاق اسم درمانگاهی که تاسیس شده را به نام امام رضا بگذارید که این اتفاق در افریقا خیلی اتفاق عجیبی بوده که اسم امام رضا روی درمانگاهی است.
قائدی ادامه داد: برای صحت این موضوع عکس تابلوی ورودی درمانگاه را به جشنواره ارسال کردیم.
این تهیه کننده افزود: اتفاقات دیگری در مکانها و زمانهای مختلف  در زندگی ایشان رخ داده از جمله اینکه در دورانی که در جبهه حضور داشتند یکی از علل هایی که باعث شد متخصص پوست شوند این بود که بیماران و مصدومان شیمسیایی را جابجا می کردند و آن تاول ها و درهایی که آنها تحمل می کردند باعث شد که پیش خود بگویید دکتر متخصص پوست شوم تا این ها را درمان کنم . این مسئله در زندگی این آدم بسیار تاثیر گذاشت و تا امروز هم حضور جدی داشتند. همچنین در زلزله بم خیلی هم فعال بودند.
وی با بیان اینکه زندگی عمادی طوری است که می توان در 5 قسمت مختلف به صورت فیلم مستند ساخت ؛ گفت: ایشان به شدت انسان خوش صحبت و خوش کلامی هستند  جای کار بسیاری زندگی ایشان دارد و می شود بخش های مختلف از زندگی ایشان را در قالب مستند یا فیلم کوتاه تهیه کرد و ایشان یکی از افراد بزرگ اندیش جامعه هستند.

 

گفتگو: مکرمه صدیق - سردبیر

شناسنامه


کدخبر: ۲۳۴۵۹۷
تاریخ: ۱۳۹۹/۸/۲۵     ساعت: ۹ : ۱۶
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: خبر ویژه       زیرسرویس: خبر ویژه
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
  • ٢٥ شوال ١٤٤٥
  • May 04 2024