صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

پدر پرجمعیت‌ترین خانواده جوان ایرانی را بشناسید

حجت الاسلام محمدمسلم وافی یزدی پدر پرجمعیت‌ترین خانواده جوان ایرانی متولد سال ۱۳۶۰ با ۱۳ فرزند، جوانترین پدر مشهور ایران است.

او در حال حاضر در حوزه علمیه مشغول تحصیل است و مسئولیت گروه جهادی فرهنگی روایت گران نور را بر عهده دارد.

حجت الاسلام  وافی طلبه‌ای است که به پدر پرجمعیت‌ترین خانواده جوان ایرانی معروف است و دارای هشت دختر و پنج پسر است که 2 دختر او در سن 15 سالگی ازدواج کردند و خود او نیز وقتی 15 سال داشته ازدواج کرده است و با همسرش  یک سال‌ و نیم  تفاوت سنی دارد.

 حجت الاسلام وافی یزدی 2 داماد و 2 نوه نیز دارد. این کارشناس خانواده می گوید: «فرزندان هدیه‌ای از سوی خداوند هستند» و خود را با داشتن این تعداد فرزند خوشبخت معرفی می‌کند و ازدواج در سن بالا را نمی‌پسندد.

او دارای 19 خواهر و برادر است و پدر و مادرش نیز در سن 15 و 16 سالگی ازدواج کردند.

حجت الاسلام وافی می گوید: اول باید عوامل کاهش فرزند آوری را شناسایی کنیم. به طور مثال در کارگاه‌های جوانی جمعیت به 57 دلیل کاهش فرزندآوری می‌پردازیم که یکی از آن  دلایل مشکلات اقتصادی است.

خانم‌ها فرزند نمی‌آورند به چند دلیل؛

1- همسر همکاری نمی‌کند.
2- مشکل اقتصادی داریم.
3- زوج ها ارزش  پدر و مادری را نمی‌دانند.

او می گوید: ما هم به عنوان خانواده پرجمعیت مشکل اقتصادی داریم، اما با اعتقاد دینی، سبک زندگی اسلامی و توکل بر خدا زندگی را ادامه می‌دهیم.

اعتقادات در سبک زندگی اسلامی
حجت الاسلام وافی گفت: زندگی بستگی دارد به اعتقاد انسان‌ها، اینکه خداوند به 2 فرزند رزق و روزی می‌دهد یا 15 فرزند یا بیشتر؟

او می گوید: بنابراین باورهای قلبی و اعتقادات در سبک زندگی در تشکیل یک خانواده منسجم و کارآمد نقش بسزایی دارد. اگر ایمان و اعتقادات بر روابط بین افراد جامعه حاکم شود جامعه رو به پیشرفت، سربلندی و سرافرازی پیش خواهد رفت و آثار سازندگی آن در زندگی فرد و اجتماع نمایان خواهد شد.

او می گوید: از سال 1381 تا 88 هفت سال رتبه اول حوزه علمیه را به خود اختصاص دادم و در 1400 در کنکور رتبه سه  phd راکسب کردم. با دامادها و فرزندان خانوادگی به مسافرت می‌رویم. فرزندان ما، چون فاصله سنی کمی دارند در مسافرت و یا پارک خیلی به آنها خوش می گذرد.

او می گوید: مشکل فرزند آوری امروز در ایران مشکل فرهنگی است، سبک زندگی‌ها تغییر کرده. خیلی از خانواده‌ها وسایل گران قیمت می گیرند خرج‌های هنگفت می‌کنند اما زمانی که صحبت از فرزند آوری می‌شود می‌گویند مشکل اقتصادی داریم.

حجت الاسلام وافی گفت: دولت  باید قانون جوانی جمعیت را پیگیری و اجرا کند.

به گفته او برای افزایش فرزند آوری، مردم هم  باید سبک زندگی اسلامی و توکل بر خدا داشته باشند.

حجت الاسلام وافی گفت: خانواده‌هایی که دارای فرزند زیاد هستند، در جامعه موفقترند؛ پس در عرصه فقر و فرزندآوری متغیرهای زیادی است، اما اهداف فرهنگی که در حوزه جمعیت وجود دارد، خود جای توجه بسیار دارد.

این کارشناس مذهبی درباره فرزندآوری می‌گوید: من 13 تا فرزند دارم و طبق اعلام مرکز آمار پر جمعیت‌ترین خانواده ایرانی هستم، ولی معتقدم مشکلات اقتصادی نسبت به سایر مشکلات آنگونه نیست که در رسانه‌ها و از سوی مردم مطرح می‌شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۸۹۱۴
تاریخ: ۱۴۰۱/۴/۲۰     ساعت: ۰ : ۳۳
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: خبر ویژه       زیرسرویس: خبر ویژه
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
  • ٨ ذو القعده ١٤٤٥
  • May 16 2024