صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

مدودف: ازدواج آمریکا و اروپا به طلاق منتهی می‌شود

دیمیتری مدودف رئیس جمهوری پیشین روسیه انتشار گزارش‌هایی درمورد اینکه واشنگتن در حال سود بردن از جنگ اوکراین و رکود اروپا است، اعلام کرد که ازدواج بین آمریکا و اتحادیه اروپا احتمالا به طلاق منتهی می‌شود.

به گزارش شبکه خبری راشاتودی، مدودف در کانال تلگرامی خود علت این اظهارات را اینطور بیان کرد که آمریکا به عنوان یک "مرد مقتدر " به شریک خود خیانت اقتصادی کرده است.

معاون شورای امنیت ملی روسیه افزود: آمریکا نه تنها هیچ قصدی برای تقسیم درآمد خود ندارد بلکه برعکس از ذخایر شریک دیرینه‌اش می‌دزدد و پول را بدون هیچ تردیدی در جیب خود می‌گذارد.

وی اشاره کرد که واشنگتن شرایط تجاری در خانه را برای شرکت‌های اروپایی جذاب جلوه می‌دهد و دیگر کشورها را ترغیب به خرید محصولات خود می‌کند. مدودف یکی از دلایلی را که بازار برای اجناس اروپایی کوچک شده، تصمیم کشورهای این قاره در جهت جدایی از روسیه دانست.

رئیس جمهور سابق روسیه همچنین اضافه کرد: شما نمی‌توانید واقعا به آن ولی نعمت‌های ثروتمند اعتماد کنید. همین می‌شود که اروپا امروز بدون کمک خرج مانده است.

او در ادامه ضمن تاکید بر اینکه اتحادیه اروپا می‌تواند از "شریک خائن خود جدا شود و یک زندگی آزاد جدید را شروع کند"، با تشبیه عجیبی افزود که احتمالا آنها عزم و توان کافی برای این کار ندارند.

شکاف فزاینده بین رهبران اتحادیه اروپا و همتایان آمریکایی‌شان از اظهار نظرهای مقام‌های این بلوک و گزارش رسانه‌های غربی کاملا مشهود است.

نشریه پولیتیکو هفته گذشته گزارش داد که مقام‌های ارشد اتحادیه اروپا از اینکه آمریکا از بحران در میان کشورهای عضو این بلوک سود می‌برد، عصبانی هستند. آنها همچنین منزجر شدند که تامین کنندگان انرژی آمریکا گاز طبیعی مایع را به قیمت 4 برابر بیشتر از قیمت داخلی به اروپا می‌فروشند و همچنین پیمانکاران نظامی آمریکا از فروش تسلیحات بیشتر به اوکراین سود می‌برند.

مقام‌های اتحادیه اروپا همچنین به قانون کاهش تورم آمریکا و تاثیر آن بر شرکت‌های اروپایی اعتراض دارند.

 

منبع: ایرنا

شناسنامه


کدخبر: ۲۶۰۱۴۶
تاریخ: ۱۴۰۱/۹/۸     ساعت: ۱۲ : ۲۰
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: خبر ویژه       زیرسرویس: خبر ویژه
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
  • ٢٧ شوال ١٤٤٥
  • May 06 2024