صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خبر داد؛

جذب ۲۰۴ هزار حامی ایتام و محسنین در ماه مبارک رمضان

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از جذب ۲۰۴ هزار حامی ایتام و محسنین در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این آمار نسبت به سال گذشته ۹۱ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، حبیب‌اله آسوده در نشست خبری با شتریح عملکرد کمیته امداد در برگزاری پویش‌های ماه مبارک رمضان، گفت: در پویش اکرام ایتام و محسنین 204 هزار حامی جدید در ماه رمضان در این طرح ثبت نام کردند.

وی با باین اینکه 128 هزار نفر با ارسال پیامک به سامانه 30003333 متقاضی حمایت از فرزندان معنوی در طرح اکرام شدند، افزود: در مجموع، تعداد حامیان جدید در ماه مبارک رمضان نسبت به سال گذشته 91 درصد رشد داشته است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با بیان آماری از حامیان جدید طرح اکرام، اضافه کرد: 54 درصد حامیان جدید طرح اکرام را بانوان تشکیل می‌دهند که نشان دهنده نقش برجسته زنان در ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری در خانواده‌ها است.

آسوده با تقدیر از استقبال خوب مردم برای حمایت از فرزندان یتیم نیازمند کشور، ادامه داد: هر حامی جدید به طور متوسط در نخستین واریزی رقم 80 هزار تومان برای ایتام تحت حمایت خود واریز داشته است.

وی به اجرای طرح اطعام مهدوی و افطاری ساده در ماه مبارک رمضان پرداخت و تاکید کرد: این طرح به صورت کاملا مردمی و با همکاری مراکز نیکوکاری، گروه‌های جهادی و داوطلب در سراسر کشور برگزار شد که در مجموع نسبت به سال گذشته رشد 90 درصدی مشارکت ریالی مردم را شاهد بودیم.

 معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خاطرنشان کرد: در این طرح بیش از 46 میلیون وعده غذای گرم و 2 میلیون و 200 هزار بسته معیشتی به خانواده‌های نیازمند ارائه شد.

آسوده از رشد 61 درصدی مشارکت مردم در پرداخت فطریه و کفارات خبر داد و گفت: در مجموع 580 میلیارد تومان زکات فطریه در ایام عید فطر توسط 50 هزار مرکز و پایگاه شورای زکات کشور جمع‌آوری شد که از این میزان 69 میلیارد تومان به کمیته امداد اختصاص یافت.

وی با اشاره به شفافیت کمیته امداد در جمع‌اوری و توزیع وجوهات و نذورات مردمی، تصریح کرد: مبالغ زکات فطریه در سریع‌ترین زمان ممکن به دست خانواده‌های نیازمند رسید.

انتهای پیام

 

شناسنامه


کدخبر: ۲۶۷۲۹۴
تاریخ: ۱۴۰۲/۲/۱۸     ساعت: ۱۳ : ۲۳
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: برگزیده       زیرسرویس: برگزیده
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
  • ١٨ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 28 2024