صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار
در نشست خبری اولین دوره جشنواره ایرانی فرزند من عنوان شد؛

راه طولانی پیش رو داریم / «ماروک» از فرزند من حمایت کرد

ظهر یکشنبه نشست خبری اولین دوره جشنواره ایرانی فرزند من با حضور مهدی یوسفوندی مدیر عامل خانه خلاق ونوآوری و دبیر این جشنواره برگزار شد.

در ابتدای این نشست مهدی یوسفوندی مدیر عامل خانه خلاق ونوآوری ضمن معرفی این جشنواره گفت : فرزند من جدیدترین راهکاری است که خانه خلاق تم برای اهدافش ایجاد کرده است که بحث اصلی آن تجاری سازی محتوایی است، باتوجه به اینکه ما در ایران محتوایی سرایی برای کودکان را به صورت یکپارچه نداشتیم روی این کار حدود سه سال فعالیت کردیم که خروجی هایی هم در بر داشت.

وی افزود : اولین هدف این خانه این است که تمام اکوسیستم های کودک را زیر یه سقف جمع کند برای همین بیش از یک میلیارد محتوی ایرانی را برای جشنواره جمع کردیم که 12 دسته کالای آن شامل نوشت افزار، اسباب بازی، کالاهای آموزشی، کالاهای مربوط به اتاق کودک، ورزشی، بهداشتی، سلامتی، صنایع دستی وبرخی دیگر  بود.

دبیر این جشنواره خاطر نشان کرد : هدف ما این بود خانواده ها با هزینه های به صرفه در نمایشگاه خرید کنند بعضی از کالاها تا 50 درصد تخفیف دارند  دلیل آن این است که اکثر تولید کنندگان با نمایشگاه همکاری داشتند.

وی افزود : هدف سوم توجه ویژه به محتوی سالم وایرانی است، ما از 8 سال گذشته شروع به شناسایی کالا وخدمات ایرانی کردیم؛ تک تک محصولات بررسی شد وخروجی این شد که محتوی سالم وکیفیت را شناسایی کنیم.

مهدی یوسفوندی عنوان کرد : با توجه به سال اول حول و هوش 600 برند تولید کنند داشتیم اتفاق خوبی که در این جشنواره  می افتد این است که  برای موسسه های خیریه هزینه های کارخانه تمام می شود و تخفیفات خوبی به آنها می دهیم که کالاها به دست کودکان کم برخوردار برسد؛ این تحصیلات در حقیقت رسالت اجتماعی وفرهنگی جشنواره فرزند من است.

وی افزود :  جشنواره در مصلی از 31 تا 10 شهریور ماه است که به خاطر صرفه جویی در برق فقط بعد الظهر ها برگزار می شود امکان دارد تا 11 شب هم باشد. چیزی حول و هوش سه هزار قفسه جانمایی شده داریم  که به ترتیب در آن  دسته کالایی قرار داده شده است تقریبا بیش از 10 کارشناس حضور دارند که اطلاعات را آموزش می دهند چون نیت ما تنها  فروش نیست، قرار بر خرید هدفمند است تا بهترینها ارائه شود.

مدیر عامل خانه خلاق ونوآوری در پاسخ به این سوال که همزمانی این نمایشگاه با نمایشگاه اربعین مشکلی ایجاد نمی کند  گفت : شلوغ شدن چالش بدی نیست نمایشگاه را رونق می دهد اما همزمانی آن  با نمایشگاه اربعین اتفاقی بود. هر سال این نمایشگاه 10 روز عقب می رود هدف ما این است که در سال‌های آینده نیمه دوم جشنواره را برگزار کنیم.

وی افزود : همه سازمان‌ها که در حوزه کودک فعالیت می کنند را به جشنواره دعوت کردیم ارتباط ما با  سازمان کودک فراتر از جشنواره است. درخواست ما این است که سازمان‌هایی که در حوزه کودک دغدغه مند هستند بیایند واز این فضا استفاده کنند.

این دبیر درباره حمایت و اسپانسری جشنواره توضیح داد : ما هنوز نتوانستیم هیچ گونه  حمایتی از طرف  دولت داشته باشیم ما امسال را به عنوان پایه داریم، سال آینده مطمئنم سازمان هایی مثل آموزش و پرورش هم از ما حمایت خواهند کرد.

یوسفوندی با بیان اینکه امسال یک نرم افزار دقیقی را برای جشنواره به کار بردیم گفت: این نرم افزار  به ما آمار لحظه ای را  می دهد که مردم از چه کالایی استفاده می کنند وکمک می کند که با هماهنگی تولید کنند 70 درصد کالایی که پر مصرف است را در خدمت مردم قرار دهیم، این اتفاق ممکن است که  برای 10 الی 12 کالا اتفاق بیافتد و خروجی این نرم افزار می تواند یک دیتای خوبی باشد که چه کالا هایی بچه ها دوست دارند استفاده کنند.


وی در ادامه  اظهار داشت  : در نمایشگاه کالاهای لاکچری نداریم فعلا با معیارهای شفاف پایش ها را انجام دادیم وتلاش داریم که خروجی پایش را انجام دهیم، خیلی راه طولانی را در پیش داریم. مطمئنم ایراداتی داریم ولی در شنیدن آن  پذیرا هستیم.

دبیر این جشنواره در پایان گفت :ماروک در جشنواره از ما حمایت می کند و از انجمن ها هم کمک گرفتیم مثلا انجمن اسباب بازی با تولید کنندگان ارتباط گرفت وکف قیمت را به ما گفته است خیالمان راحت است چون می دانیم انجمن تا پایان این قضیه در کنارما است.

شناسنامه


کدخبر: ۲۶۹۳۰۷
تاریخ: ۱۴۰۲/۵/۲۹     ساعت: ۲۰ : ۲۱
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: برگزیده       زیرسرویس: برگزیده
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
  • ١٩ شوال ١٤٤٥
  • Apr 28 2024