صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار
در اولین سمپوزیوم ملی انقلاب صنعتی چهارم در صنعت فولاد عنوان شد:

برای پروژه هوش مصنوعی نیاز به اینترنت پرسرعت داریم

اولین سمفوزیوم ملی انقلاب صنعتی چهارم در صنعت فولاد با رویکرد هوش مصنوعی در مرکز همایش های بین المللی صدا وسیما برگزار شد.

در ابتدای مراسم کلیپی از صحبت های مهندس نوید یار احمدی که درباره تاثیرات هوش مصنوعی بود پخش شد. سپس درباره به کارگیری هوش مصنوعی در فولاد وکاهش هزینه ها  گفت و گو شد.

نخستین سخنران ابوالفضل جنتی دبیر سمفوزیوم بود که پشت تریبون قرار گرفت و از تاثیر هوش مصنوعی بر چالش ها و صنایع سخن گفت.

وی با اشاره به خدمات هوش مصنوعی گفت: از هوش مصنوعی و ربات‌ها می توان برای  نمونه گیری تا کیفیت استفاده کرد در عین اینکه هزینه ها را کاهش می دهد می تواند باعث کم شدن نیروی انسانی  شود.. شرکت هایی که هوش مصنوعی را طراحی می کنند از توان بالایی برخوردار خواهند بود که در حقیقت شرکت‌ها می توانند در بازار عملکرد خوبی داشته باشند دومین عملکرد تجزیه وتحلیل است که با تجزیه دیتاها الگوریتم ها ی هوش مصنوعی می توانند روند بازار را را پیش بینی کنند که می تواند به مدیریت منابع کمک کند. هوش مصنوعی با به حداقل رساندن  زمان تحول بهبود لجستیک ها  و هزینه ها را  کاهش می دهد.


نکته بعدی کنترل کیفیت و تشخیص عیوب است که هوش مصنوعی کمک می کند که کیفیت محصولات را بالا ببریم تا  محصول بهتری داشته باشیم؛ نظارت به موقع در حین تولید  به بهبود محصولات وکاهش عیوب کمک می کند.
پنجمین کارکرد مدیریت ارتباط با مشتری است که کمک می کند ارتباط پایداری با مشتری برقرار کنند وتاریچه خرید را ارزیابی کند وپشتیبانی ومدیریت سفارشات را داشته باشد.

 با همه اینها هوش مصنوعی چالش هایی دارد که اولین مشکل آن از دست دادن شغل وبی کاری است، برای مقابله با آن باید در صنعت کارکنان برنامه ریزی داشته باشیم همچنین مهارت‌هایی را به وجود  آوریم و به سمتی برویم که کارکنان مهارت‌های خود را با هوش مصنوعی هماهنگ کنند.
چالش بعدی هزینه اجرا برای هوش مصنوعی است، برای مقابله با چالش ها شرکت‌ها می توانند پروژه را مرحله به مرحله  اجرا کنند وعلاوه بر آن از کمک های دولت هم بهره مند شوند، مشکل بعدی زیر ساخت نامناسب است که یکی از آن ها در صنعت فولاد است برای غلبه بر این چالش شرکت ها باید در مدرن سازی وایجاد شبکه هایی که تحلیل داده ها را فراهم می کند سرمایه گذاری کنند برای همین استفاده از هوش مصنوعی سخت است چون مشاغل سنتی را از دست می دهیم.

نکته بعدی نگرانی های نظارتی وحریم خصوصی است همانطور که هوش مصنوعی به ارتقا کمک می کند نیازمند امنیت ونگهداری  از اطلاعات است، صنعت باید اطمینان پیدا کند که اطلاعات ایمن است.

نکته بعدی آینده هوش مصنوعی در صنعت فولاد است استفاده از رباتیک می تواند صنعت فولاد را به بهره برداری برساند این آینده روشن نیازمند سرمایه گذاری در انقلاب صنعتی چهارم وهوش مصنوعی است در آینده سیاست گذاران باید ابزار آلات را فراهم آورند، به این ترتیب می توان نتیجه گیری کرد که  آینده هوش مصنوعی در فولاد خوب است.

در ادامه کیوان جعفری طهرانی تحلیلگر ارشد بازار فولاد خاطر نشان کرد :هدفی که ما از هوش مصنوعی داریم این است که نباید از الگوریتم هایی که در  خارج از کشور است الگو برداری کنیم طبیعتا آقای دکتر اشاره به پروژه های بزرگ کردند، فاصله ای که از تکنولوژی داریم با کشورهای دیگر متفاوت است، بعد از گذشت 58 سال صنعت خودرو ایران هنوز نتوانسته به  جایگاهی که می خواهیم برسد با کمال تعجب شرکت لوسین 60 درصد سهامدارش عربستان صعودی است درمورد صنعت فولاد هم این موضوع صدق می کند، ما مشکل اساسی در صنعت فولاد داریم وآن هم قیمت تمام شده است که باعث شد هزینه اضافی  حذف شود. در تکنولوژی هوش مصنوعی از طریق اینترنت به دیتاها یی وصل می شود که به دلیل مشکلات اینترنت به درستی نمی توانیم به آن  وصل شویم. نکته دیگر اینکه ما در بحث هوش مصنوعی مشکل طراحی داریم.


ما برنامه ای را انجام دادیم، به این ترتیب که سه سال رکورد قبلی سنگ وآهن را به ماشین آموزش دادیم وقتی ما این دیتاها را به آن می دهیم به ما خروجی می دهد روز هشتم مهر بنده پیش بینی کردم قیمت سنگ و آهن پایین می آید روز چهارشنبه وجمعه  این اتفاق افتاد و بعد از آن قیمت ثابت شد پس معتقدم به جای الگو برداری باید خودمان دست به کار شویم.


همانطور که می دانید جنگ اسرائیل باعث تاثیر در فولاد شد حالا من به هوش مصنوعی این مسئله را مثل جنگ اوکراین نمی گویم چون هوش مصنوعی خودش در سیستم خود این مسئله را پیدا می کند پس ما نیاز به اینترنت پر سرعت برای این کار داریم امیدوارم این کنفرانس به نتیجه ای برسد و حمایتی به این مسئله شود. پس بیایید کمک کنیم صنعت هوش مصنوعی توسعه پیدا کند.

نادر جعفر یوسفی نائب رئیس هیات مدیره شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران درباره موضوعاتی چون

انقلاب صنعتی چهارم، صنعت فولاد، تولید فولاد خام در ایران وجهان، انقلاب صنعتی چهارم وپایداری بخش فولاد و ضرورت استفاده از تکنولوژی های جدید در چرخه فولاد نکاتی را ارائه کرد.

شناسنامه


کدخبر: ۲۶۹۳۸۸
تاریخ: ۱۴۰۲/۷/۲۴     ساعت: ۲۰ : ۳۰
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: برگزیده       زیرسرویس: برگزیده
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
  • ١٩ شوال ١٤٤٥
  • Apr 28 2024