کد خبر :234606
در سرزمین سامسونگ اگزینوسی‌ها به اسنپدراگونی‌ها می‌خندند
می دانیم اگزینوس ۲۱۰۰ تراشه ۵ نانومتری پرچمدار سامسونگ برای سال ۲۰۲۱ خواهد بود. کوالکام نیز تراشه مشابهی برای همین سال با نام اسنپدراگون ۸۷۵ دارد. می دانیم سال های مختلف تفاوت عملکردهایی بین این ۲ تراشه وجود داشته است. گویا امسال و در سرزمین سامسونگ اگزینوسی ها به اسنپدراگونی ها خواهند خندید!

یکی از منابع قابل اعتماد به نام Ice Universe عنوان می کند که تقریبا قطعی است که پردازنده مرکزی اگزینوس 2100 عملکرد قوی تری نسبت به اسنپدراگون 875 دارد و مشتریان اروپایی (و ایضا ایرانی و برخی دیگر از نقاط دنیا) می خندند.

اگر به تاریخچه استفاده از تراشه اگزینوس و کوالکام در موبایل های پرچمدار سامسونگ نگاه کنید، از گلکسی اس 4 به این سو توجهات به تفاوت ها جلب شد. گلکسی اس 4 با اولین تراشه مجهز به فناوری Big.LITTLE شرکت ARM ارائه شد که در مدل اگزینوسش وجود داشت و 2 کلاستر 4 هسته ای (در مجموع 8 هسته) داشت. این تراشه داغ می کرد و به همین دلیل اصطلاحا نسخه چهارهسته ای یا کوالکام‌ش محبوب شد.

در گلکسی اس 5 تفاوت زیادی نبود و در گلکسی اس 6 یعنی 2 سال بعد که کوالکام به فناوری big.LITTLE رسید، خروجی آنقدر بد بود که سامسونگ در گلکسی اس 6 و گلکسی نوت 5 اصلا مدل اسنپدراگون 810 تولید نکرد و تمام دستگاه هایش اگزینوس 7420 بودند.

با گلکسی اس 7 همچنان مدل اگزینوس بهتر ظاهر می شد، در گلکسی اس 8 تا گلکسی اس 10 تفاوت ناچیز بود ولی با گلکسی اس 20 دوباره وضعیت به نفع مدل اسنپدراگون 865 بود چون اگزینوس 990 آنطور که باید عمل نمی کرد.

حالا به نظر می رسد در سال 2021 شاهد عملکرد بهتری از نمونه اگزینوسی خواهیم بود. به صورت کلی این خبر خوبی برای بازار ماست چون ایران مدل اگزینوس را دریافت می کند. در تصویر بزرگتر اما پرسش این است که چرا یک شرکت باید تحت برند یک دستگاه، 2 محصول متفاوت تولید کند که برخی سال ها یکی از آن ها مشکل داشت باشد؟

نظر شما چیست؟ منتظر گلکسی S21 هستید؟

 

منبع: ترنجی