کد خبر :245762
بهترین سیستم دوربین متعلق به کدام گوشی هوشمند است؟
امروزه گوشی های بسیاری در بازار یافت می شوند که هر یک مزیت های خاص خود را دارند. در این مطلب بررسی می کنیم که بهترین سیستم دوربین متعلق به کدام اسمارت فون است؟

خوشبختانه در دنیای امروز دیگر لازم نیست از دو دستگاه مختلف برای برقراری تماس و ثبت تصاویر استفاه کنیم؛ چراکه سازندگان با جابجا کردن مرزهای فناوری موفق به تولید محصولاتی شده اند که بهترین تجربه کاربری را برای ما فراهم می آورند. نمایشگرها اکنون از همیشه بزرگ تر هستند، پردازنده ها قدرتمندتر شده اند و دوربین گوشی ها کیفیت خارق العاده ای دارند.

اسمارت فون های مختلف در رنگ ها و طرح های گوناگون و با ویژگی های متنوع در فروشگاه ها یافت می شوند که همین موضوع، انتخاب را برای خریداران سخت و سخت تر می کند. اما اگر به دنبال یک گوشی خوب با دوربین عالی می گردید، ادامه مطلب را از دست ندهید؛ چراکه به شما خواهیم گفت بهترین سیستم دوربین متعلق به کدام گوشی هوشمند است؟

آیفون 12 پرو اپل
نسخه پرو آیفون 12 به علت بهره مندی از سیستم دوربین سه گانه بسیار قوی در صدر فهرست ما قرار می گیرد. این سیستم متشکل از یک دوربین اولترا واید یا همان فوق وسیع 12 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.4، یک دوربین تله فوتو 12 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2 و یک دوربین واید 12 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.6است.

دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی این محصول از نوع TruDepth بوده و قادر است تا تصاویر با کیفیتی را به ثبت برساند. آیفون 12 پرو ویژگی های تصویر برداری بسیاری را در اختیار کاربر قرار می دهد؛ از جمله اسکنر LiDAR که موجب عملکرد بی نظیر دوربین در محیط های کم نور می شود.

یکی دیگر از ویژگی های محبوب آیفون 12 پرو، دسترسی به فرمت فایل ProRAW اپل است. بدین ترتیب که کاربران می توانند از جلوه های عکاسی رایانشی اپل استفاده کرده و آن ها را با فایل های RAW ترکیب نمایند. با توجه به کلیه مواردی که در بالا به آن اشاره کردیم، می توان گفت کهبهترین سیستم دوربین در حال حاضر متعلق به آیفون 12 پرو اپل است.

گلکسی S20 اولترا 5G سامسونگ
سیستم دوربین گلکسی S20 اولترا 5G سامسونگ یکی از بهترین ها در کل تاریخ اسمارت فون به شمار می آید. خانواده گلکسی به طور کلی از دوربین های قدرتمندی بهره می برند اما این محصول به قول معروف چیز دیگری است.

سیستم دوربین از لنز 108 مگاپیکسلی تشکیل شده و قابلیت پشتیبانی از زوم 100 برابر آن، امکان ثبت عکس های تله فوتو با کیفیت خارق العاده را برای کاربر فراهم می آورد. تنها دلیلی که باعث شده این گوشی در جایگاه دوم فهرست ما قرار گیرد، وجود معایب بسیار کوچک در زمینه پردازش تصویر است.

گوشیگلکسی S20 اولترا 5G سامسونگ به لحاظ سخت افزاری نیز برتری قابل ملاحظه ای نسبت به S20 و S20 پلاس دارد که باعث می شود کیفیت تصویر خروجی حیرت انگیز باشد. به همین خاطر است که عده ای این محصول را بهترین گوشی اندرویدی از نظر بالا بودن کیفیت دوربین می دانند.

پیکسل 5 گوگل
پیکسل 5 گوگل یکی از بهترین گوشی های موجود در بازار است که علاوه بر کارکرد ساده، طول عمر باتری بالایی دارد. گرچه بسیاری از ویژگی های این محصول به پای پرچمداران دیگر شرکت ها نمی رسد، اما سیستم دوربین آن واقعا بی نظیر است.

سیستم دوربین پیکسل 5 شامل یک لنز 12.2 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.7 و لنز اولترا واید 16 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2 می شود. بهره مندی از تراشه اسنپدراگون 765G، سیستم عامل اندروید 11 و نرخ نوسازی 90 هرتز نمایشگر نیز باعث شده تا کاربر بهترین تجربه عکاسی را حین استفاده از این محصول داشته باشد.

آیفون 12 اپل
گوشی آیفون 12 علیرغم نداشتن لنز تله فوتو هنوز جزو یکی از بهترین گزینه های موجود در بازار به لحاظ کیفیت دوربین است. این محصول در مقایسه با نسخه پرو محدودیت های متعددی دارد اما همچنان قادر است تا تصاویر بی نظیری را به ثبت برساند.

سیستم دوربین آیفون 12 از لنز واید 12 مگاپیکسلی و لنزو اولترا واید 12 مگاپیکسلی تشکیل شده و امکان زوم دیجیتال 5 برابر را نیز برای کاربران فراهم می آورد. این موضوع باعث شده تا کمبود لنز تله فوتو چندان احساس نشود. اما درباره کیفیت فیلم برداری نیز باید بگوییم که تمام مدل های آیفون 12 قادر به ضبط ویدیوهای HDR و ترکیب آن با فناوری دالبی ویژن هستند.

سرعت فیلم برداری آیفون 12 اپل 30 بر ثانیه است. اما شاید جالب باشد بدانید که دوربین سلفی این محصول به سه ویژگی کاربردی و بسیار مهم یعنی Deep Fusion، Night Mode یا همان حالت شب و تایم لپس نیز مجهز شده است.

گلکسی S10 5G سامسونگ
نسخه 5G گوشی گلکسی S10 سامسونگ به عنوان یکی از اعضای خانواده S، قاعدتا باید کیفیت دوربین بالایی داشته باشد و همینطور هم هست. سیستم دوربین این محصول از چهار لنز تله فوتو، ToF، واید و اولترا واید تشکیل شده که هر یک از آن ها بسیار عالی عمل می کنند. به همین خاطر نگذارید که لنز اصلی 12 مگاپیکسلی شما را گول بزند؛ چراکه همین لنز قادر است تا تصاویر با کیفیتی را به ثبت رسانده و به یک حریف مقتدر برای سیستم های مشابه موجود در بازار تبدیل شود.

گلکسی S10 از نظر کیفیت تصویر و عملکرد حالت خودکار جزو یکی از بهترین ها است. علاوه بر این، بهره مندی از تثبیت کننده ویدیو دیجیتال و قابلیت پشتیبانی از HDR10+ نیز باعث شده تا کیفیت فیلم برداری 4k به مراتب بهتر از نسل های قبل باشد. کلیه مواردی که در بالا به آن اشاره کردیم سیستم دوربین گلکسی S10 5G را به یک سیستم عالی و رضایت بخش تبدیل کرده است.

اکسپریا 1 II سونی
به یکی دیگر از بهترین سیستم های دوربین برای گوشی می رسیم. اکسپریا 1 II سونی به لطف قابلیت فیلم برداری با فرمت سینمایی 21:9 یک گزینه مطلوب برای کاربران حرفه ای و دوست داران سینما به شمار می آید. ناگفته نماند که این محصول به صفحه نمایش 4K HDR نیز مجهز شده است.

گوشی سونی امکان کنترل دستی کامل را برای کاربران فراهم می آورد و قابلیت های پسا-پردازشی خوبی دارد. بنابراین فرقی نمی کند اگر امور خود را با تولید محتوا می گذرانید و یا کلا یک کاربر عادی باشید، اکسپریا 1 II سونی یک گزینه مناسب و عالی برای شما به حساب می آید.   

می 10 پرو شیائومی
سیستم دوربین می 10 پرو شیائومی به لطف بهره مندی از لنز اصلی 108 مگاپیکسلی، لنز سوپر زوم با قابلیت بزرگنمایی 10برابر، یک لنز مخصوص 12 مگلپیکسلی برای ثبت تصاویر پرتره و یک لنز واید 20 مگاپیکسلی، یکی از بهترین سیستم های دوربین موجود برای اسمارت فون است. دوربین خارق العاده این محصول باعث می شود تا شما در هر موقعیتی و تحت هر شرایط نوری، تصاویر با کیفیتی را به ثبت برسانید. همچنین می توانید فیلم های 1080p با نرخ 960 فریم بر ثانیه (با صحنه های فوق آهسته)، فیلم های 8K را با نرخ 60 فریم بر ثانیه و فیلم های 8K را با نرخ 30 فریم بر ثانیه ضبط کنید.

گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ
گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ بهترین گوشی حال حاضر دنیا با قابلیت پشتیبانی ذاتی از قلم است. این محصول به لحاظ کیفیت عملکرد و بهره مندی از ویژگی های مختلف، برتری بی چون و چرایی نسبت به نسل قبلی خود دارد.

شاید جالب باشد بدانید که دارندگان نوت 10 پلاس می توانند از قلم S-Pen به عنوان شاتر دوربین استفاده کنند. سیستم دوربین سه گانه محصول تصاویر و ویدیوهای بی نقص و چشم نوازی را به ثبت می رساند. نمایشگر خارق العاده گوشی نیز باعث شده تا لذت کار با دوربین و عکاسی دو چندان شود. به طور کلی می توان گفت که سری گلکسی نوت سامسونگ نیز مانند سری گلکسی S جزو بهترین گزینه های موجود در بازار از نظر کیفیت سیستم دوربین هستند.

کدام گوشی بهترین سیستم دوربین را دارد؟
هنگامی که سوال فوق مطرح می شود خود به خود نام دو برند خوش آوازه سامسونگ و اپل به ذهن ما خطور می کند. با این حال بررسی ها و نظرسنجی های متععد نشان می دهد که بهترین سیستم دوربین در حال حاضر متعلق به آیفون 12 پرو اپل است. البته همانطور که پیشتر نیز به آن اشاره کردیم نسخه 5G گلکسی S20 سامسونگ نیز دارای بهرین سیستم دوربین در میان گوشی های اندرویدی بوده و ویژگی های تصویر برداری بسیاری دارد. با این حال سایر محصولاتی که در این مطلب ذکر کردیم نیز قادر هستند تا نیازهای عکاسی شما را تا حد زیادی برطرف نموده و رضایت شما را برانگیزند.

 

منبع: کلیک